Annons:
Etikettövrigt
Läst 2012 ggr
[Grädd]
1/7/17, 11:27 AM

Massage antidepressisiva

Varför inte massage när man äter antidepressiva? Har försökt söka men hittar ingen information om varför utan bara att det inte bör ske.

Annons:
Honestyisdead
1/7/17, 11:50 AM
#1

Har jag aldrig hört.

[Grädd]
1/7/17, 11:55 AM
#2

Inte jag heller. Men jag har nu gått in på ca 10 olika hemsidor där alla har en lista på saker när man inte bör gå på massage och en lista över akuta tillstånd där man inte bör ha massage. En av sidorna: http://www.muskleromassage.se/fore-massage

Honestyisdead
1/7/17, 11:59 AM
#3

Jag litar på det som står på Fass när det gäller mediciner. 

Du kan ju skriva till dom i länken och fråga varför. Jag har varit på massage flera gånger och har aldrig sett eller hört detta. Vanligast är att dom frågar om man har problem med hjärtat.

sachaa
1/7/17, 12:14 PM
#4

Det är, efter vad jag har hört, och de låter logiskt.. Att vissa av dessa mediciner lagras i fett och muskelvävnad, och kan då frigöras vid massage, vilket då kan ge en mindre överdos eller kanske snabbare halveringstid etc. därav är vissa massörer extra försiktiga när det gäller att massera vid medicinering.

Maria
1/7/17, 12:16 PM
#5

Personligen tror jag enbart att det handlar om att försöka få massagens påverkan låta mer medicinsk.

Massage är skönt och kan göra underverk för ömma muskler men mig veterligen så påverkar inte massagen kroppen mer än så.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: