00. Allmänt om ångest

Panikångest

2016-12-28 21:14 #0 av: aksaz

Läste om en som haft panik attack och fått lära sig själv hur hon kom över det exempelvis framställa situation själv . otrevligt tycker jag. framställa den obehagligaste situationen man nästan känner till för att behärska den

Anmäl
2016-12-28 21:19 #1 av: Aleya

Det är så man måste göra. Ser inget konstigt med det. Otrevligt är det men hur ska man annars lösa det om man inte kan hantera det? Antar att vederbörande går någon slags terapi och därför måste framkalla detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-12-28 21:30 #2 av: aksaz

hon hade fått lärt sig själv , ett reportage i en tidning, ja men väldigt obehagligt, har själv något liknande

Anmäl
2016-12-28 21:30 #3 av: aksaz

hon hade fått lärt sig själv , ett reportage i en tidning, ja men väldigt obehagligt, har själv något liknande

Anmäl
2016-12-28 21:37 #4 av: Aleya

#2 jag ser ändå inget konstigt med det. Men har man problem tycker jag att man inte ska börja med att experimentera själv i första taget utan att man har vägledning av någon som kan detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-12-29 13:45 #5 av: Zadeira

Det är egentligen inget konstigt tycker jag. Om man vet att vissa saker ger ångest eller panikångest så behöver man utsätta sig för det gång på gång för att "lära om" hjärnan till att inse att det inte är så farligt som man tror (beroende på diagnos och vad ångesten beror på såklart). Ett bra sätt är ju då att börja göra det i hjärnan först innan situationen verklgien faktiskt uppstår. Har man då tränat i förväg på det absoult värsta är kanske verkligheten inte riktigt lika jobbig eftersom man kommit över det i den tänka situationen.

Anmäl
2016-12-29 18:28 #6 av: aksaz

Ja , det är kanske en medicin i sig , om det görs kontrollerat , dela upp det liksom

Anmäl
2016-12-31 14:55 #7 av: Calcifer

Egentligen är det inget konstigt som folk redan nämnt, däremot ska det i så fall ske, tycker jag, i kontrollerade former och med konstant kontakt med psykiatrin. Alltså inget man ska göra själv bara sådär - för tänk om man triggar nåt så det blir för mycket att hantera och det slutar katastrofalt? 

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.