Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 1835 ggr
Swars
10/31/16, 6:57 AM

Hjälp!

Hej! Behöver hjälp men vet inte var jag ska börja eller vem jag ska kontakta. Har varit deprimerad sedan förra våren då det skedde ändringar i livet för mig, många på en gång. Har aldrig riktigt hämtat mig och mår fortfarande dåligt, tillochmed värre. Har haft panikångestattacker till och från tidigare men nu sker det varje morgon innan jag ska till jobbet (nytt jobb jag haft i två veckor). Blir helt kraftlös och har inte ork till att ens röra mig. De senaste fyra arbetsdagarna har jag sjukanmält mig och skyllt på annat, då jag inte känner att jag kan förklara varför jag inte kommer dit på riktigt (speciellt inte när jag jobbat där så kort tid). Har börjat få en känsla av att jag inte bryr mig om något längre samtidigt som jag får ångest över precis allt som händer (blir både lättad när jag sjukanmäler mig men samtidigt får jag en sån ångest över att vara en dålig person som inte jobbar). Blir stressad för jag måste ju jobba så jag får pengar. Så det blir som en ond cirkel. Jag har märkt de senaste veckorna att min talförmåga har försämrats, jag blandar ihop ord, glömmer bort ord och kan inte prata ordentligt. Blir mest ett sludder av meningar/ord. Jag är okoncentrerad och finner aldrig ro, inte ens vid de tillfällen jag brukar bli som lugnast. Vissa nätter kan jag sova i 15h och fortfarande vara trött och vissa nätter ligger jag vaken och har panikångest över morgondagen. Hur ska jag ta mig vidare från detta? Det är kö till alla psykologer som jobbar inom landstinget/kommunen och jag känner att läget är akut. Jag klarar inte av att leva såhär och behöver få hjälp snarast innan jag tappar kontrollen helt. Snälla ge mig alla tips ni har. Behöver få dela med mig av mina tankar och prata då mina närmsta inte förstår vad som sker.

Annons:
Agafia
10/31/16, 7:44 AM
#1

Kontakta psykakuten är mitt råd .

Swars
10/31/16, 7:56 AM
#2

Men är inte det för riktigr akuta fall? Jag känner ju att mitt läge är akut men ser vården likadant på det?

Agafia
10/31/16, 7:58 AM
#3

Låter som akut när det påverkar dig så .

Swars
10/31/16, 3:16 PM
#4

Ska till läkaren på onsdag så tar vi det därifrån. Tack för hjälpen! :)

LaPrincipessa
11/1/16, 7:57 PM
#5

#4 Det är en jättebra start att träffa din läkare!

Hoppas du får bra stöd och hjälp!

Upp till toppen
Annons: