Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 2062 ggr
psychotic
2016-09-18 21:36

Varför? Kan nån hjälpa mig?

Ska göra allt detta kort.. Kort info: har haft svår svår depression sen jag va 10 år och ledde till ännu svårare till självmordsförsök, självmordstankar, självskadebeteende när jag va 14 & inlagd i juni 2015 hade ingen bra barndom, knarkar pappa som brydde sig aldrig, misshandlad av mamma, psykiskt sjuk mamma men som e frisk idag, är inte uppväxt med trygghet, självkänsla, vänner & kärlek. Alla var emot mig och hatade mig o blabla.. Iaf nu är jag inte diagnoserad med depression (även om jag tror jag har de) men är diagnoserad me ångest. Dem gör ADHD utredning på mig just nu. MEN nu kommer nått jag behöver svar på.. Har börjat på äckligt stor uppmärksamhetsproblem, jag MÅSTE ha uppmärksamhet speciellt av min pojkvän, hatar när min bästa vän får uppmärksamhet av hans vänner eller han, vill få alla komplimanger, ögon på mig osv. Har också aggressionsproblem, humörsvängningar som e starka. Men den har blivit värre nu (uppmärksamheten) jag har börjat skada mig för att få uppmärksamhet, inte såhär jag skär mig o alla ska veta jag mår dåligt o jag ska få support nej inte så. Jag slår mina ben och armar och slår mitt huvud på väggen för att få blåmärke o att min pojkvän o hans vänner ska säga va har hänt så ska jag skylla på karaten som jag går på. Nu har jag börjat skära mitt ansikte och är beroende, kan inte sluta. Om dom frågar så kommer jag skylla på min kanin och när jag får uppmärksamhet så är jag mätt men om jag ej får någon så är jag som att jag svälter och är desperat efter mat. Men jag är inte sjuk! sen är jag mest arg och ledsen än glad, har också blivit beroende av kärlek för har nästan aldrig känt de i mitt liv o de gör mig galen älskar den känslan o behöver mer o mer o mer av den från min kille o de gör så jag behöver mer uppmärksamhet, har aldrig vart så galen i en kille innan. Han vet hur mitt liv har vart o vi har vart ihop i 6 månader men jag kan inte sluta detta me att skada mig, vill ha anti depressiv tabletter som innan vet ej varför men e sugen På dem… Är förvirrad och vilse vet ej vad som händer med mig?? Vet någon vad som händer o vad jag ska göra? Tack!! (PS har börjat förlorat förmågan att förstå vad som är rätt och fel och börjar se att det är ingen fara med att bryta lagen t.ex. Om någon hade bjudit mig på nån drog skulle lätt ta den ) är 15 år och tjej (glömde skriva)

Annons:
immobilized
2016-09-19 12:05
#1

Går du hos någon psykolog/kurator?
Får du något stöd av psykiatrin ?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

[Rulander]
2016-09-19 14:53
#2

Sök hjälp snarast innan något riktigt allvarligt händer. Du är verkligen riktigt sjuk.

Bra att du har självinsikt. Du kan skada både dig själv och andra.

psychotic
2016-09-19 22:02
#3

#1 om detta nej… Har tid 3 oktober hos BUP #2 kan du förklara hur jag är sjuk tack.. Tack för ni tog er tid :)..

[Rulander]
2016-09-20 07:56
#4

Du skär dig och ljuger om det. Du börjar förlora förmågan att skilja på rätt och fel. Du är beredd att ta droger. Du har aggressionsproblem.

Du är som en bomb som kan explodera när som helst. Är inte det sjukt?

immobilized
2016-09-20 16:16
#5

Prata med BUP om detta då du ska dit i oktober!
Hoppas du får en vettig person där.

Hur skulle du själv beskriva att du mår?
Är det ibland du känner att du inte kan skilja på rätt och fel eller är det hela tiden?
Ex går du in i någon slags ''tunnel mentalt'' och där inne kan du inte tänka klart? Eller kan du, även då du skriver inläggen, inte se att det du gör är rätt eller fel?
Vet din pojkvän om detta?
Någon vuxen i din närhet?
En vän?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

LaPrincipessa
2016-10-25 18:05
#6

#0 Hur har det gått? Har du varit på BUP?

Annons:
Calcifer
2016-11-29 03:58
#7

Jag undrar också hur det har gått för dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

psychotic
2017-01-07 19:12
#8

Hej. Det är samma vanliga förutom att dom vill ge mig medicin på måndag vet inte ens varför eller vad den gör.

aksaz
2017-01-09 23:05
#9

Sök hjälp tror du kan få bra hjälp via sjukvården , yngre personer bör få snabbare hjälp .

Upp till toppen
Annons: