Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 2124 ggr
gunillapower
2016-09-17 17:29

Ångest föder ångest.

Jag har i hela mitt 26 åriga liv varit orolig. I tonåren kom ångesten, sedan dess har den funnits med mig… dagligen… för några år sedan blev jag diagnostiserad med bl.a. GAD.. medicinerar med venlafaxin och det har hjälpt till viss del. Nu har jag kommit dit att jag inte kan sluta tänka på att jag kanske behöver leva såhär resten av livet. Kan inte få bort tanken på att jag alltid ska behöva oroa mig för att jag ska få ångest på jobbet,att jag alltid kommer oroa mig över att förlora min familj istället för att vara delaktig i den. Finns det någon som känner igen sig och kanske vill prata om hur ni känner? Eller kanske någon som kommit på ett sätt att leva med diagnosen.

Annons:
immobilized
2016-09-19 12:09
#1

Jag har inte diagnosen GAD.
Men jag funderar på om du kanske kan hitta sätt att hantera din oro och ångest på? Vad gör dig lugn?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

gunillapower
2016-09-21 11:49
#2

Jag försöker med avslappningsövningar o så. Men det hjälper inte mycket. Har testat kbt. Men dom försöker bara hitta en källa till ångesten som jag kan jobba med och nån källa finns inte. Det är därför det är så svårt att hantera

Thotis90
2016-09-23 21:53
#3

Har du pratat med en samtalsterapeut om detta?

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: