Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 1738 ggr
emlon
2016-09-13 07:59

Ni som arbetar och har GAD

Arbetar 75 % just nu som förskollärare och bara efter några veckor  har jag svårare att koncentrera mig orkar inte vara lika social längre, helgerna har gått åt till återhämtning, har väldigt mycket ångest som hägrar min kropp och varje dag är ett kämperi. Jag har nu levt med detta i 30 år och gått i KBT  och medicinerats i perioder. Jag vill verkligen må bra, finna balans i mitt liv och har kommit till insikt med att den stress och press som detta yrket innebär  för mig  kanske är för påfrestande för min mentala och fysiska hälsa. Jag behöver en förändring i mitt liv och kanske  är det så enkelt att jag inte ska jobba med ett så stressigt arbete för att kunna hålla ångesten på  en lägre nivå.

Men vad kan jag arbeta med då?Vad kan jag få för hjälp av min arbetsgivare?

Annons:
Ser0tonin
2016-09-16 08:39
#1

Låter som du beskriver mig, enda skillnaden är att jag jobbar på ett behandlingshem. Jag söker efter jobb under tiden. Jobb där man kan få lite ensamarbete. Som en inte kräver så mycket av en rent socialt, utan mer fysiskt. Att jobba med människor kräver mycket.

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Upp till toppen
Annons: