Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2037 ggr
TummenUpp
2016-09-05 22:48

Nu har jag nått min gräns...

För att göra en lång historia kort…
Jag har lidit av ångest i ungefär 8 års tid.
Även om allting började med en liten tanke så har jag alltid varit övertygad om att "Detta kan jag fixa själv" då jag har en väldigt självkontroll.

Tiden har bara gått och gått, och dom senaste 4 åren har jag suttit arbetslös.
Någon vän har jag inte haft sen jag slutade grunskolan och någon hobby har jag inte heller haft dom senaste 3 åren.
Med andra ord är mitt liv ganska "dött" just nu.

Jag har isolerat mig mer & mer från omvärlden och skapat mig en agorafobi.
MEN nu har det hemska hänt! Mitt hem, det stället på jorden som alltid har varit min trygghet och fristad, har blivit ett ångestskapande ställe.
Dom senaste veckorna har jag gått och orat mig här hemma och det har gett stora konsekvenser.
Förutom all ångest så bär jag på spänningar i kroppen som får mig att må oerhört dåligt.

Allting går i en ond cirkel för när jag mår dåligt blir jag orolig för att något är fel, då får jag mer ångest, spänner mig och mår ännu sämre…ja ni förstår.
Min kropp kan aldrig koppla av. Jag t.o.m drömmer om min ångest om nätterna.

Nu ikväll sitter jag här efter en tuff eftermiddag och känner mig såå svag i kroppen. En otäck känsla!
Men…jag vet inte hur jag ska gå tillväga? En normal person säger väl "besök en psykolog",  men det tar ju hundra år innan man får tid hos en sådan.

Jag känner mig så låst. Jag kan ju inte träffa några vänner eller göra något annat KUL för att bryta vardagen och komma bort.
Vad ska jag göra, bokstavligen? :( Jag vill bara trolla bort alla dessa känslor och känna mig som en hel människa igen!

Annons:
Bill&Bull
2016-09-05 23:47
#1

Vad har du gjort tidigare för att bryta ångesten?

||My Love For Animals Is Immortal||

immobilized
2016-09-06 10:12
#2

Det finns hjälplinjer du kan ringa !
Tycker också att du ska söka dig till psykolog. 
Visst kan det ta tid innan du får komma dit men ställ dig på kö redan nu!
Har du vänner du kan vända dig till? Släkt? Familj?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

TummenUpp
2016-09-10 23:10
#3

Uppdatering:

I fredags kändes allting helt okej till en början, men sen brast det totalt i storgråt.
Livet kändes bara jobbigt och läskigt!
Jag tog tag i saken och kontaktade en läkare som direkt skrev ut medicin till mig och likaså tog jag kontakt med en psykolog.

Psykologen var inget annat än bortslösade pengar, men sen provade jag en pilla.
En väldigt konstig känsla strömmade över mig.
Oavsett vad så har det gått över 1 dygn sen detta.

Jag känner mig såå matt och nästan sjuk i kroppen.
Jag kan känna en ångest inombords, men det är precis som att man är bortdomnad i kroppen och musklerna inte fungerar. Smått obehagligt, men jag får iallafall en chans att bemöta min ångest utan att orka fly ;)

Så min fråga är, är det normalt att känna sig helt matt?
Nu har jag ju haft flera dagars konstant ångest, så det kanske inte är så konstigt att det känns såhär när allt släpper och själen finner ro?  :P

LaPrincipessa
2016-10-25 18:11
#4

#3 Vad fick du för medicin? Den konstiga känslan och sjukdomskänslan kan vara biverkning av medicin nämligen. Det kan vara bra att uppsöka läkaren som skrev ut medicinen om man får symtom som dessa.

Upp till toppen
Annons: