Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 1607 ggr
Ulrikaida
2016-09-01 10:43

Hypokondri & dödsångest

Hej fina likasinnade själar där ute! Jo, jag skulle verkligen behöva era bästa tips mot stark(!!!) hypokondri/hälsoångest och extrem dödsångest. Just nu är jag så rädd för döden och sjukdomar (just nu, Lymfom) att jag helst vill ge upp livet, men samtidigt är ju min oro baserad på att jag absolut inte vill dö och att jag inte vill lämna mina nära och kära. Har ni några tips/metoder som funkat för er när ni varit i samma situation? KRAM

Annons:
Maria
2016-09-01 10:45
#1

Hypokondri är ju en form av sjukdom i sig så jag tycker att du i första hand ska söka vård.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ulrikaida
2016-09-01 10:47
#2

Tack för svar Maria! Och ja, jag har verkligen försökt. Gått i gruppterapi på affektiva programmet mot GAD. Blev tvungen att hoppa av. Är nyinflyttad i en ny stad och har försökt komma i kontakt med psyk men du vet hur det är. Remisser hit och remisser dit. Men ja, vård behöver jag. Just nu behöver jag dock råd för självhjälp eller råd ni fått av era samtalskontakter

Maria
2016-09-01 10:57
#3

Aha, då förstår jag.

Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig med tips då jag själv aldrig varit rädd för att dö.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Ambrosia]
2016-09-03 00:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sök akut hjälp inom psykiatrin, när du är självmordsbenägen. Be också en bön och fråga Gud vad som händer när man tar livet av sig.

Man kommer nämligen oftast tillbaka till ett liknande liv och får uppleva allting som man redan upplevt, men med andra föräldrar och syskon. Och får uppleva allt skit 2 ggr, innan man kommer till himmelen, förutsatt att man inte tar livet av sig i det liv man kom tillbaka till.  Kanske låter invecklat, men livet och själen  är evigt och tar ej slut för att man tar livet av sig.

Ring också psykiatrins jour och prata med dom och ta lång tid på dig. Behöver man prata och mår skitdåligt så behöver man dom.

Är Lymfom en form av cancer? Om ja, kan du be till jordens Gud att han helar den. Gör så, man behöver inte tro bara för man ber. Glöm ej säga Amen efter bönen, för då tar änglarna upp bönen till himmelen och till Gud.

Kärlek  från Ambrosia

Upp till toppen
Annons: