Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2795 ggr
Anonym
Anonym
2016-08-15 12:23

Hallucinationer vid hög ångest

Jag har flera gånger upplevt hallucinationer när jag har riktigt hög ångest. Jag både hör, ser, känner och upplever dofter.

Det kan vara allt från ljusbollar i blommorna då det är mörkt till riktigt otäcka saker som jag inte behöver behöver skriva ut. Jag kan känna brandrök och uppleva att hjärtat ligger i sängen ist för i kroppen då jag ligger i sängen så jag känner det slå mot ryggen på utsidan ist för i kroppen.

Jag tänkte höra om det är någon som upplevt liknande saker?

Jag får hjälp i från psykiatrin, går där regelbundet och de vet om det, så vill bara veta om det är nån som har liknande problem.

Annons:
immobilized
2016-08-15 12:31
#1

Jag kan se ''människor'' oftast i form av skuggor, höra röster etc. när jag har hög ångest eller''på väg in i panikångestattack''.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Anonym
Anonym
2016-08-15 12:54
#2

Jag har inte sett människor, men kan få upp bilder på hemskt förvridna människor. Det är riktigt otäckt!

Jag ska träffa läkaren idag, får se vad han säger om detta då det inte är min ordinarie läkare då han fortfarande är på semester.

immobilized
2016-08-15 14:42
#3

Håller tummarna!

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Anonym
Anonym
2016-08-15 17:54
#4

Läkarbesöket gick skit. Han sa att jag verkade leva i en drömvärld och behövde aktivera mig mer på kvällarna och gav förslag på nån badgrupp fanns. Jag gör verkligen så mycket jag orkar och ibland mer där till. Jag kan inte och orkar inte aktivera mig 24/7 och även fast jag gör det så kommer ångesten. Den blir nästan värre om jag gjort för mycket under dagen. Men nä det var hans åsikt, så blev inge mer med det mer än att jag mådde bra mycket sämre efter läkarbesöket än innan.

immobilized
2016-08-15 18:10
#5

Det är jättesvårt jag vet, men - försök låta det rinna av dig! Du vet vad du orkar med. Mer än så kan ingen begära.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Ser0tonin
2016-08-26 10:38
#6

Vad tar du för medicin mot din ångest? Styrka? och hur länge har du stått på den?

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Annons:
Anonym
Anonym
2016-08-26 14:49
#7

Mot min ångest får jag nu Xanor 1 mg vid behov, jag får ta max 20 st i månaden. Har fått dom sen i april. De funkar oftast ganska bra, inte alltid tyvärr.

Jag har provat otroligt många olika läkemedel mot ångest och även gått 15 månader i DBT.

Nu ganska nyligen har jag fått börja även med Quetiapin, men den är ju inte direkt för ångesten utan mer stämningsstabiliserande, för sömnen och för att minska paranoia (som kan skapa stark ångest).

Ser0tonin
2016-08-26 18:25
#8

Xanor är ju ganska potent, så tråkigt om dom inte alltid funkar. Kanske ska höra med din läkare om du kan få byta till någon annan bensodiazepin.
Nyligen börjat? Pratar vi om några veckor? Neuroleptika, låter som ett bra förslag från din läkare :) Möjligt att du kanske behöver justera dosen, men har du inte gått på det länge så är det ju lite tidigt.

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Anonym
Anonym
2016-08-27 10:55
#9

Jag har provat alla andra benzo men de funkar inte alls, så då funkar ju Xanor definitivt bäst iaf, det beror lite på hur hög ångesten är.

Ja jag har ätit det i ett par veckor, det ska höjas på måndag.

Ser0tonin
2016-08-27 18:44
#10

Tänkte din läkare att quetiapin skulle funka mot din ångest också? Annars kan det vara läge för din läkare att lägga till en medicin när din kropp vant sig vid neuroleptikan.  Har du någon ångestdiagnos?

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Anonym
Anonym
2016-08-27 23:01
#11

Den är väl inte insatt direkt för ångesten, men då många andra problem som paranoia skapar ångest så kan den ju dämpa den lite förhoppningsvis. Men den sattes in i första hand för att jag skulle sova bättre och det kan ju också göra så att jag får mindre ångest om jag får en bra sömn.

Har tidigare ätit enorma mängder medicin, så vill hålla det till så lite som det går.

Mina diagnoser jag har i journalen är Borderline och Bipolär 2 med rapid cykling, men de har prata om GAD och schizoaffektiv sjukdom och så har jag social fobi. Men i de diagnoser jag har så är ju ångest en stor del utav det.

Ser0tonin
2016-08-28 08:06
#12

Ja hoppas att quetiapinet hjälper dig. Annars kan ju en tanke vara att testa lamictal att ha som en backup-plan =)

Ta hand om dig

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Anonym
Anonym
2016-08-28 13:21
#13

Ja tack, vi ska ha en uppföljning två veckor efter höjning imorgon för att utvärdera Quetiapinet, så får se vad läkaren säger då.

Annons:
Ser0tonin
2016-08-29 21:08
#14

Återkom gärna och berätta hur det gick :)

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

[Ambrosia]
2016-09-03 00:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jobbigt att se saker för dig. Man blir skiträdd, speciellt på nätterna när allt skit kommer.  Som stora spindlar, läskigt gubbar i gardinerna, djävlar i träden osv. Inte alls kul. Har du psykossjukdom?

Kärlek från Ambrosia

Upp till toppen
Annons: