Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 4184 ggr
mary8012
5/28/16, 10:43 AM

Oxascand

Någon mer härinne som håller på att trappa ner på oxascand? Känner mig så ensam i detta. vi kanske kan peppa varandra och dela med oss om hur det går och hur man mår. Kram

Annons:
Annielle
5/29/16, 9:49 AM
#1

Hur går det för dig nu? Mår du lika uselt fortfarande?

*STOR kram*

Var dig själv, det finns redan så många andra.

mary8012
5/31/16, 9:21 AM
#2

Ja det är lika jävligt. Det är så fruktansvärt. Hur går det för dig Annelie?

Annielle
6/9/16, 9:02 PM
#3

Jag mår också för jäkligt tyvärr, mycket värre nu på sistone, är helt slut i kroppen, orkar ingenting vilket gör att jag känner ännu mer panik och undrar om jag är jättesjuk fysiskt, men min psykkontakt tror i alla fall att det beror på att jag är på helspänn hela tiden, oavsett vilket får jag panik av att jag inte blir bättre fast jag har kämpat i så sjukt många år med terapi osv men ändå inte har ett " liv"  som känns värt att leva.

Förresten, rubriken Oxascand, du hade kanske fått fler svar om du hade skrivit benzodiazepiner eller Sobril!? Måste ju vara någon som är i samma sits som läser tycker jag!

*STOR Kram*

Var dig själv, det finns redan så många andra.

IaMiaMaria
6/15/16, 5:56 PM
#4

Jag har trappat ner flera olika benzopreparat, bla Sobril (oxascand), Stesolid och Temesta. Det är skit jobbigt! Men det är en tid som är jobbig och sen blir det bättre igen. jag har varje gång sagt att jag ska aldrig ta benzo igen, men nu går jag på Xanor, behöver dom verkligen. Men kommer väl komma en dag då jag ska trappa ut dom också.

Det är viktigt att inte göra det för fort för att minska utsättningssymtomen. Slutar man på en gång eller trappar ut snabbat så mår man sämre både fysiskt och psykiskt och det är ändå helt normalt och inget som man behöver oroa sig för. Det är inte farligt, bara jobbigt.

Jag önskar dig lycka till och hoppas att du mår bättre då uttrappningen är över

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Bläcket
6/17/16, 1:15 PM
#5

Hej! Jag har missbrukat olika sorters benzo och fick sluta med det. Vet att det som du mary8012 och ni andra i tråden går igenom är HEMSKT. Alltså den värsta känslan i hela världen, från att man vaknar på morgonen tills (om!) man somnar på kvällen. Men ni kommer ta er igenom det här helvetet och på andra sidan väntar ett nytt, mycket bättre liv. Glöm inte det! Och var snäll mot dig själv så länge <3 skickar en jättekram till dig mary8012 och alla andra som kämpar med detta. Glöm inte: det kommer bli mycket bättre!

Raquel56
7/16/16, 4:23 PM
#6

Nu är detta en lite äldre tråd, men jag vill ändå säga att det finns en ände
på denna fruktansvärda tillvaro. Jag har gått igenom en abstinens på 5 månader
då jag knappast har kunnat gå utanför dörren. Listan på symtom är hur lång som
helst. Med en oförstående läkare så fick jag sätta ut från den ena dagen till den
andra och har aldrig någonsin varit så sjuk.
Så jag kan inte annat än att skicka en jättestor varning för benzo, redan efter
2 månader så kan man sitta fast och abstinensen är så vidrig så det gör jag
aldrig någonsin mera om.

Annons:
Upp till toppen
Annons: