Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 881 ggr
Sanny001
2016-05-16 18:48

Stress, ångest

Jag är jätte stressad jämt. Jag har hela tiden en känsla i magen. Jag är orolig hela tiden för ingenting. Varje gång jag ska göra nått blir jag då nervös sp jag inte vet vad jag ska göra. Jag för ångest och sjuter på det hela tiden. Jag oroar mig hela tiden, det ändå jag tänker på är framtiden. Allt jag gör är för framtiden. Det känns som om jag gör det minsta fel så kommer min framtid bli förstörd. Jag känner mig helt slut efter jag har varit någonstans, fast det inte ens har varit ansträngande. Det är aldrig när jag väl är där jag är nervös utan innan. Jag hoppar till och med över vissa saker för att undvika att jag känner denna oroliga känsla. Vissa gånger blir jag så stressad så det gör ont i bröstet. Vad är det för fel på mig?

Annons:
fossingen
2016-05-16 18:58
#1

Låter som du har höga krav på dig själv. Är det något specifikt du oroar dig för, någon detalj, sak eller så? Finns så mycket det kan vara. Du borde prata med en läkare.


Sanny001
2016-05-16 19:16
#2

jag är stressad hela tiden och mina vänner klagar på mig hela tiden. För att jag ör stressad, dom påpekar det hela tiden, att jag pratar för fort osv, jag blir bara mer stressad av det.Innan jag ska göra saker blir jag så nervös så att jag börjar skaka och svettas och det har hänt vissa gånger att jag blir så stressad och nervös att jag för som trycket vid hjärtat/bröstet att jag knappt kan andas eller böja mig för att smärtan blir värre.. Det har hänt typ 3 gånger. I flera veckor efter en sån händelse försöker jag hela tiden att undvika det.Dom ändå gångerna jag känner mig helt lugn är när jag inte har något på schemat, inga prov, inga träningar, lektioner mm. Min mentor ville också att jag skulle gå till en kurator, för att jag blir så stressad.

fossingen
2016-05-16 19:26
#3

#2 Låter inte så bra när stressen börjar belasta hjärtat, kan i försig vara en panikångest i och med andningen/smärtan. Men även ökad puls ger sådana symptom och där finns betablockera som "sölar" ner pulsen och kan minska stress (dock ska man inte ha lågt blodtryck för då går det inte).

Jag tycker du ska prata med dina vänner om hur du känner så de kan få mer förståelse för hur du mår av det. Du ska inte behöva känna dig stressad eller behöva promt överprestera pga dina vänner.

En kurator kan vara bra så du får prata av dig, om du vill dvs.
Ta det lugnt så du får egen tid och ro också, balsam för kropp och själ.
Kram


[Klave]
2016-05-16 21:04
#4

Låter som du får panikångest. Pröva att andas i en fyrkant när du får panik för annars är det lätt att börja hyperventilera och då börjar man få massa kroppsliga symptom.

Stå upp för dig själv. Säg till dina vänner att sluta klaga på dig. Slutar de inte kanske du borde skaffa nya vänner. Vänner ska lyfta upp en, inte trycka ner en.

Sanny001
2016-05-23 12:49
#5

Mina vänner klagar hela tiden på mig, hur jag är osv. Jag blir jätte kränkt av det och mår bara sämre men enligt dom: "Vi säger bara sanningen, det blir aldrig bättre om vi inte säger det till dig". Men det känns nästan som ett knivhugg varje gång dom säger sånna saker om mig. Dom ör mina vänner men dom förstår mig aldrig. Det känns som om dom trycker ner mig. Jag kan bara inte skaffa nya vänner. För jag bryr mig om dom. Men dom får mig att må dåligt.

[josten]
2016-05-25 20:27
#6

Har du kollat sköldkörteln?

Annons:
Thotis90
2016-05-26 10:31
#7

Jag tror att kognitiv beteende terapi kan vara någonting för dig då  jag får en känsla av att mycket sitter i hur du tänker och din inställning till saker - eller så är du som jag som behöver stenhårda rutiner för att vardagen ska gå ihop. Jag hade mycket ångest och kände mig väldigt stressad när jag var yngre, men med åren har det avtagit då jag har lärt mig att tänka på ett annat sätt och fått mer struktur på det mesta. 

Ett text som jag tycker att många ska ta med sig är:"Tänk mer på vad som kan gå rätt än vad som kan gå fel". Det är dumt att oroa sig i förväg, för då kan det skapa problem som inte finns.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: