Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 1646 ggr
Snuffles
2016-04-23 16:59

Tvättar händerna hela tiden

Jag känner mig äcklig och smutsig om jag inte tvättar händerna jätteofta, och jag måste gnugga in tvålen i minst en minut. Har sprickor överallt på händerna och de är torra och svider. Vet inte hur länge det pågått, men har nog alltid varit lite pedant. Jag behöver fasta rutiner osv för att må bra. Men det här är väldigt jobbigt för det gör verkligen ont i händerna…

Annons:
Thotis90
2016-04-23 18:28
#1

Om du tvättar händerna jätteofta kan det vara orsaken till att de är torra och spruckna. Vatten kan nämligen torka ut huden. Du har ingen salva du kan smörja med? Alternativt tycker jag att du ska kontakta vården för att kanske få hjälp av något slag, antingen med KBT för att få bort tanken om att du är äckligt eller genom någon form av behandling.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Klave]
2016-04-23 19:50
#2

Har du kontakt med vården? Jag har själv tvångssyndrom och tycker att SSRI (antidepressiva) har hjälpt väldigt mycket men även KBT har väldigt bra effekt. Det viktigaste är att du tar tag i det och söker vård eftersom det påverkar din hälsa på ett negativt sätt.

Upp till toppen
Annons: