Annons:
Etikettövrigt
Läst 2078 ggr
evelili
4/1/16, 4:11 PM

Sjukskriven, ok att söka annat jobb?

Hej.

Jag är 100% sjukskriven för ångest och depression och har varit det sen januari. 

Jag har nu insett med hjälp av läkare och psykologer att mycket av ångesten är jobbrelaterad. Jag är också uppsagd från jobbet pga mitt vikariat går ut den 30.06. 

Jag undrar därför om det är fel av mig att gå på jobbintervjuer? 

Många av jobben jag har sökt startar innan juli, och jag känner mig relativt redo att börja jobba på en ny arbetsplats, men kan absolut inte tänka mig att komma tillbaka till min nuvarande då det är ett alldeles för stort ångestmoment för mig. 

Tack för svar.

Annons:
Åsa S
4/1/16, 4:14 PM
#1

Nej det är helt ok för dig att gå på jobbintervju speciellt ifall du är uppsagd.

Thotis90
4/1/16, 5:03 PM
#2

Jag tycker absolut att du ska se dig om för ett nytt jobb om du känner att ditt nuvarande får dig att må dåligt och om du känner dig redo för att börja jobba igen.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

oh-la
4/3/16, 2:50 PM
#3

När jag var sjukskriven för utmattningssyndrom och panikångest orsakade av just mitt jobb gick jag på flera intervjuer och fick två erbjudanden om nytt jobb. Fick ha god tid på mig innan, satt och grinade på parkeringen utanför, gick in, körde allt och grät hela vägen hem. Jag hade aldrig kunnat gå tillbaks till min gamla arbetsplats eftersom det var arbetsplatsen som utlöste allt. Jag var inte uppsagd, utan sa upp mig så fort jag fått nytt jobb.

evelili
4/3/16, 7:33 PM
#4

#2 #3
Tack för svaren! 

Jag får så himla lätt dåligt samvete och har jättedåligt samvete nu för att jag börjat sett mig om efter nytt jobb men är sjukskriven från det gamla.

Upp till toppen
Annons: