Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 1939 ggr
Wowy
2016-03-28 20:36

Ångest efter att ha sagt någonting helt fel

Jag mår så dåligt just nu. Jag gör det ibland när jag liksom har sagt någonting jag vill ta tillbaka. Jag vill stryka över det här genom att prata på ännu mer, men det hjälper inte så bra just nu. Känner mig bara så himla fel just nu… Till saken hör att jag har OCD, så det här är väl tvångstankar som är ute och spökar. Någon som har tips på hur jag ska göra för att känna mig lite bättre?

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
Urhasten
2016-03-28 20:48
#1

Om du går in på Instagram och söker på "Urhästen" kan du få se glada små Minishetlandsponnyer, som kanske får tankarna på annat 🌈

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Zadeira
2016-03-28 20:55
#2

Frågan är väl egentligen lite varför du vill ta tillbaka det du sagt och varför det får dig att må dåligt. Om det är något som du själv tycker är pinsamt, dumt eller onödigt så fundera på varför du tycker det. Tänk också på att folk sällan minns allt man säger och att du garanterat tänker mer på det än andra. Är det så att du har sagt något som är dumt, elakt eller berättigar dig till att känna ånger så är det lättaste att bara rätta till det genom att skicka ett sms och be om ursäkt.

Ofta kan det också hjälpa att man ger sig själv en tidsgräns, tex 15 minuter, där man får lov att grubbla och vara arg eller ångra och oroa sig. Sen är man hård mot sig själv och tvingar sig att göra något annat.

Hanna
2016-03-28 20:56
#3

Jag brukar gå in på youtube och söka på diverse söta djurungar eller något djur jag tycker om när jag känner mig nere. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Upp till toppen
Annons: