Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 1505 ggr
moonii
2016-03-12 20:15

Dödsångest, behöver hjälp

Jag har sen 2 år tillbaka haft en extremt dödsångest över att min hund ska dö. Jag har ett väldigt nära band med henne (föredetta gatuhund) som gör att jag får fullständig panik vid tanken av att hon en dag inte kommer finnas kvar. Det är framförallt saknaden som kommer finnas som jag är livrädd för. Att jag inte bara kan ligga och kramas med henne. Jag har ångest dagligen, värst innan jag går och lägger mig samt när jag vaknar på morgonen. Jag försöker att inte gå in i tankarna och försöker snabbt ändra tankebanor, men så fort tanken kommer upp i huvudet så börjar ångesten koka inombords. Jag behöver verkligen hjälp nu, men jag har inte en aning om var jag kan få hjälp. Kommentera helst inte själva ämnet, för det ger mig bara mer panik. Var kan jag få professionell hjälp?

Annons:
Aleya
2016-03-12 20:27
#1

Jag kan förstå din känsla. Men att slösa bort dom fina stunderna du har med din vän för att du oroar när dagen då hon inte finns är inte värt det. Du kommer bara ångra dig då. Så klokt att söka hjälp. Om du mår dåligt så sök hjälp via vc. Kanske kurator. Tror inte remiss behövs.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: