Annons:
Etikettdiagnoser
Läst 1887 ggr
dotra
2016-03-07 22:07

Negativt resultat på neuroosykiatrisk utredning

Är det nån här som gjort en neuropsykiatrisk utredning som visade att du INTE hade det som du utreddes för? Vilken diagnos utreddes du för, blev det någon annan diagnos i stället, och vad var din reaktion? Själv utreddes jag för asperger för fyra år sedan och fick då diagnosen fobisk personlighetsstörning. Gör en ny utredning för asperger nu men resultatet blir nog social fobi/fobisk personlighetsstörning igen. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det.

Annons:
Honestyisdead
2016-03-13 16:15
#1

Du måste väl lära dig att acceptera din diagnos. Och se vad det finn för hjälp du kan få.

Annielle
2016-03-14 09:11
#2

Tyvärr kan de göra fel även på neuropsykiatriska undersökningar, jag känner till några som har gjort om sina neuropsykiatriska undersökningar och inte fått någon diagnos alls första gången, nästa gång asperger och AD(H)D och gången där efter ADHD och lite grövre än autismdiagnos än asperger.

Men, man ska ju sjävklart inte utgå från att det är vanligt för det (har dock ingen aning om hur vanligt det är!?)

Det viktiga är att du berättar så mycket som möjligt om ditt liv och dina svårigheter så att de kan dra rätt slutsatser.

Till exempel är det ju viktigt att berätta om saker som tidiga trauman i livet/händelser som man bär med sig och som formar en som person väldigt mycket om man inte har fått hjälp med det tidigt.

Trodde för övrigt bara att neuropsykiatriska utredningar endast utredde just det neuropsykiatriska och inte gav diagnoser som personlighetsstörningar, har aldrig hört om det innan faktiskt.

Har själv fått diagnosen AD(H)D när jag gjorde en neuropsykiatrisk utredning, kändes rätt oväntat faktiskt, men jag ska göra om/komplettera min undersökning eftersom vi inte kom in på sådana ämnen som just trauman, visste inte heller när jag gjorde min utredning att jag hade Komplex ptsd bland annat.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: