Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1695 ggr
mmillann
2016-01-19 17:35

Berättelse

Hej. Är ny här. Tänkte jag skulle berätta lite om mig själv å kanske fråga om råd på samma gång. Jag lider av kronisk deppression och ångest samt panikångest. Mår ofta bra men vissa dar mår jag sämre. Som idag. Tog tag i å fixade killens lägenhet städade hallen ren och fixade ett terrarium som vi ska ha till en spindel. Kände mig jätteduktig med tanke på att de e Skitjobbigt å ta tag i saker för mig. Så när han kom hem fick man inte så mkt tack. Å då blev jag deppig å la mig i sängen. Har försökt å få han å veta hur jävla jobbigt saker är för mig men tror inte han fattar helt. Är på besök hos honom bor inte här så tog jag upp att jag kanske ville åka hem tidigare pga vissa saker. Men då ville han inte de. Fick ångest över de för jag vill ju hem men samtidigt inte såra honom. Har ni nå tips på hur jag kan slappna av å åka hem utan ångest. Vet att han tillåter mig å åka hem bara är lite ledsen för han tkr om mig så mkt å han lider själv av separationsångest. Har ni nå tips hur man kan orka ta sig upp ur sängen å göra nåt? Har inte så mkt positivt i mitt liv flrutom killen. Hejsvejs

Annons:
en_person
2016-01-24 22:28
#1

försök att göra lite i taget, sätt inte upp för många mål och för mycket som ska göras för då känns det bara extra jobbigt.

ta bara lite i taget, små små saker i taget. och då du har gjort det lilla så kanske du orkar en liten sak till eller kan vara glad över att du har gjort den lilla saken i alla fall. försök att ta lite i taget och beröm dig själv mycket över att du har orkat.

vet hur det känns att inte orka med lika mycket som man egentligen vill göra, så då får man bara försöka att anpassa allt tills ens egna nivå så mycket som det går.

Upp till toppen
Annons: