Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 2908 ggr
soccan
2016-01-19 13:38

Långvarig ångest

Har haft stark ångest sedan 1 år den slog till under en natt. Sedan sitter den kvar trots att ha testat flera antidepressiva. Har nu fått prova Lyrica och håller på att trappa upp i dos. Ingen förbättring ännu. Någon annan som haft ångest länge och kommer den släppa någon gång? Erfarenheter av Lyrica?

Annons:
mmillann
2016-01-19 17:39
#1

Vet du ungefär när den slog till? Någon händelse just då? Jag har provat meditera kanske kan va nåt för dig. Har ingen erfarenhet av den ångestdämpandet dock.

Rocktjejen
2016-01-23 17:15
#2

Hej!

Jag vet inte hur van du är med mediciner men på mig har inget bitit på min starka ångest förutom min nuvarande medicin som jag har utskrivet mot just ångest.Det är en neuroleptika medicin jag kan förvisso känna lite ångest ibland men den blir aldrig så enormt stark som innan.

Gordon84
2016-01-30 15:57
#3

Hej,

Ungefär samma som jag då, gick runt med brutal ångest dagligen i nästan 3 år innan jag hittade rätt medicin. Det enda som funkat på mig är Cymbalta och det räcker med bara 30mg/dag. Är ångestfri sedan 3:e dagen med den. Inte speciellt rolig att sätta in men herrejävlar vad skönt det är att slippa ångest dagligen.

[josten]
2016-01-30 23:11
#4

Hej har du testat att ge dig ut å springa minst 5km ? Sluta röka snusa dricka alkohol å kaffe. Har lidit av ångest i 15 år av ingen anledning egentligen. Men ger ja mig ut å tar ut mig riktigt ordentligt så släpper ångesten. Kan va värt å prova iallafall ! (Om du inte gjort det redan) kram

Upp till toppen
Annons: