Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1060 ggr
lliinnnn
2016-01-15 19:10

Hjälp en rädd själ

Hej. Är ny här på forumet och behöver råd. I måndags fick jag väldigt ont i vänstra sidan av bröstet (jag tror de va hjärtat) typ en muskel som låste sig o det kan ju göra väldigt ont. Jag blev livrädd men efter ett tag släppte det men jag har sedan det hände haft en tyngd över bröstet, brännande känsla i bröstet, känns som jag har svårt för att andas. Emellanåt försvinner det men sen kommer det igen. Min mamma fick en blodpropp i lungan för något år sedan och det visadade sig att jag bar på en ärftlighet som innebär att jag har 70-90% chans att få en blodpropp jag med.. Det är nog detta som skrämmer upp mig, jag är sjukt rädd för att de ska vara en blodpropp!!!! Nu är det fredagkväll o inga vårdcentraler i närheten är öppna, enda alternativet är att åka till akuten! Och det känns lite väl.. Men jag har alltså haft detta sedan måndags, tror ni det är ångest eller en blodpropp/hjärtfel? För tillfället bränner det jättemycket i bröstkorgen.. :(

Annons:
[IrritusRex]
2016-01-15 19:15
#1

Ring vårdhjälpen och fråga.

Mandra
2016-01-15 19:16
#2

Jag tycker absolut att du ska åka till akuten för säkerhets skull.

VildaVittra
2016-01-15 19:19
#3

Sådana tillstånd har definitivt på akuten att göra. Så marsch iväg med dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

lliinnnn
2016-01-15 19:23
#4

Åh herregud, nu blev jag rädd det hade precis lagt sig.. Ska jag verkligen åka även om det lägger sig emellanåt när jag slappnar av?!

VildaVittra
2016-01-15 19:35
#5

Det "värsta" som kan hända är att du får sitta på akuten några timmar och det visar sig vara absolut ingenting, men just pga ärftligheten, så skulle jag åka in om jag var du.

Håller tummarna för att det "bara" är ångest.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

lliinnnn
2016-01-15 20:22
#6

Ja det har du rätt i, jag bestämde mig för att åka in, när jag klätt på mig alla kläderna släppte nästan allt, ångrade mig då och nu sitter jag i kö till 1177.. Får se vad de säger! Tack för era svar!

Annons:
Annielle
2016-01-15 22:15
#7

Jag tycker att det låter som hög stress ångest med spända muskler i bröstet och troligtvis är den brännande känslan halsbränna (kan kännas enbart i bröstet)

Har haft det så många många gånger själv, väldigt skrämmande och jobbigt! 😕

Kan ju bero på att du är så rädd för ärftligheten med blodpropp i lungan som din mor fått.

Men är inte den ärftligheten aktuell när du blir äldre som din mamma, eller kan du få det även som ung menar du?

Bra att du har ringt till sjukvårdsupplysningen hur som helst, kan ju vara bra att kolla upp och bli undersökt av någon proffessionell, kan ju även kännas lugnande efteråt för dig.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

lliinnnn
2016-01-16 10:48
#8

Åkte till en vårdcentral som hade öppet till 22 igår, de skickade mig till akuten, väl där tog de alla möjliga prover och allt såg ju bra ut, precis som jag trodde men det är skönt att få det bekräftat! Tog 5 timmar på akuten, väntade mest på att få åka hem när jag fick veta att allt såg bra ut eftersom jag då blev lugn av att de "bara" va ångesten som var boven!

Annielle
2016-01-16 10:55
#9

Vad skönt för dig att de tog dig på allvar och tog prover och så och kunde konstatera att det "bara" var ångest!

Hoppas att du ska kunna må bättre fram över nu! 🌺

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Mandra
2016-01-16 11:07
#10

❤️

lliinnnn
2016-01-16 12:58
#11

Tack så mycket, vad omtänksamma ni är! ❤️

Upp till toppen
Annons: