Annons:
Etikettövrigt
Läst 1530 ggr
Ebbi13
2016-01-12 20:49

Har jag något stort fel? Snabba svar!!

Hej, visste inte vilket ämne jag skulle ta så förlåt om det blev fel.. Detta kommer kanske låta helt konstigt Men idag på lektionen så satt jag vid min bänk och bara började tänka på hur konstigt livet är, hur man kan leva, tänka med sin hjärna, att man ska dö, att man kan röra sina armar, ben och ögon. Och när jag får dessa tankar (som jag brukar få oftare nu för tiden) så känns det som jag "övertänker" och ska svimma eller tillomed dö. detta låter säker helt galet konstigt för en del men jag känner mig så ensam om dessa tankar.. Någon som vet varför jag får såna konstiga tankar och hur jag kan tänka på annat och få bort dessa tankar?? Jätte tacksam för svar då jag får svimnings känslor nästan varje dag i skolan pga detta…

Annons:
mary8012
2016-01-12 22:02
#1

Hej

Vill bara säga att det du beskriver låter inte konstigt alls. Jag har haft såna tankar o har det fortfarande.

kram

Katarina97
2016-01-12 22:07
#2

Nej det är väldigt vanligt, men i olika grader. Om du känner att det är väldigt jobbigt (vilket det låter som att det är i ditt fall) Skulle jag rekommendera dig att ta kontakt med en kurator eller psykolog. Dom är oftast jätte bra på att hjälpa en hur man kan tänka på andra sätt så att det inte blir så jobbigt.

nypisnina
2016-01-19 13:56
#3

Att du känner dig svimfärdig kan göra att tankarna ger dig ångest i den grad att du får en attack. Har du fler kroppssensationer än svimningskänsla? Blir du illamående? Svettas du? Skakar du? Såna saker?
Jag har också haft skumma tankar, tankar som sätter igång ångest som jag inte blir av med på flera månader.
Det går att lära sig styra över tankarna - eller ja, lära sig handskas med dem om man börjar må dåligt.
Du är inte konstig men det kanske vore skönt för dig att prata med någon om det.

Upp till toppen
Annons: