Annons:
Etikettövrigt
Läst 1519 ggr
Monsva
2015-11-30 20:45

Anafranil = dåligt minne?

Undrar om någon vet om det finns forskning på långtidsanvändning av Anafranil? Har ätit låg dos av av denna medicin i snart 25 år och har fått väldigt dåligt minne. Minns väldigt lite från min egen barndom och även från när barnen var små och fram till nu. Korttidsminnet är inte riktigt lika dåligt. Många händelser nära och kära pratar om är helt raderade från mitt minne. Både tråkigt och lite obehagligt. Jag har inte en demens. Har på skoj gjort ett mmt (minnestest) och det 100% bra. Jag jobbar heltid och har en fullt fungerande vardag.

Annons:
Annielle
2015-12-01 18:21
#1

Tyvärr fick min mamma sjukt dåligt minne av den och det gick ut över min tonår på så sätt att jag trodde att hon aldrig lyssnade på mig och brydde sig om vad jag sa till henne, vilket fick mig att må dåligt. Hade jag vetat att detta berodde på medicinen hade man ju kunnat hantera det bättre.

Hon slutade i alla fall med den senare och märkte att hon mådde mycket bättre utan den på många flera sätt, men framför allt minnet, hon trodde att hon blivit dement när hon åt den nämligen.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Lon@
2015-12-01 22:21
#2

Jag har haft samma funderingar, har ätit Anafranil under många år och de perioder jag hade högst dos är de jag minns sämst.
Det kan ju dock även bero på att jag mådde som värst då och då tror jag inte att hjärnan funkar ordentligt, den orkar liksom inte ta in och lagra minnen eller hur jag nu skall uttrycka mig. Låter lite flummigt men jag tror ni förstår vad jag menar.

Å andra sidan har jag inget alternativ, även om Anafranilen funkar långt ifrån optimalt så är det den som åtminstone gjort något för mitt mående.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Upp till toppen
Annons: