Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2345 ggr
Anonym
Anonym
11/29/15, 12:25 PM

Trappa ut från Venlafaxin

Usch. Efter jul och nyår har jag valt att sluta med Venlafaxin. Kommer bli nedtrappning i tre eller fyra steg.

Har ätit andra mediciner förr och jag har fått hemska utsättningssymptom trots nedtrappning. 

Och den här medicinen har gett mig symptom om jag tar den någon timme senare än vanligt. 

HNÅGON här som slutat med venlafaxin?

Annons:
Aleya
11/29/15, 12:52 PM
#1

Har du pratat med läkare? Jag har slutat med det. Hade 75 mg. Men jag hade aldrig problem med att använda medicinen eller trappa ut.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
11/29/15, 12:57 PM
#2

Klart jag pratat med läkare. Hur skulle jag annars kunna trappa ut ;) har 150mg. Det är ju kapslar som man inte får öppna så utan läkare får man ju inget att trappa ut med.

Har läst runt lite och det verkar som om många har stora problem med utsättningssymptom. Du hade nog tur.

Missar jag tiden då jag brukar ta den får jag många timmars stötar genom huvudet.

Aleya
11/29/15, 4:10 PM
#3

#2 för vissa är inte kloka och gör det ändå. Har inte haft några problem under hela behandlingen. Så jag var mycket nöjd med dessa medel.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tuulikki]
11/30/15, 7:42 PM
#4

Jag har ingen erfarenhet själv men har hört och läst att det kan vara ett riktigt h*lvete att sluta med Venlafaxin. Enda rådet jag har är att ta det otroligt lugnt och hålla en bra dialog med din läkare.

Anonym
Anonym
11/30/15, 8:59 PM
#5

#4 Tack.  Det ska jag göra.

Anonym
Anonym
11/30/15, 9:06 PM
#6

Jag hade ett riktigt helvete att trappa ut den medicinen. Var tvungen att äta sobril under uttrappningen.

Säger samma som #4 Ta det väldigt lugnt och ha tät kontakt med läkaren.

Annons:
gunillapower
12/5/15, 5:25 PM
#7

Ja jag kan tänka mig att det är väldigt jobbigt att sätta ut venlafaxin. Jag har precis som du märkt att jag mår som en påse skit när jag glömt ta den på morgonen. Men förhoppningsvis kan man få något annat att ta till under utsättningen .

Lolali
12/15/15, 1:16 AM
#8

Jag åt Venlafaxin 150 mg, och ja det var ett helvete under den tid jag trappade ut den.

Hade precis som du problem när jag tog medicinen senare än vanligt, eller om jag glömde medicinen en dag.

Är du dock en smula målmedveten (jag slutade för att kunna försöka bli gravid, så jag var väldigt målmedveten), så klarar du det. Det är definitivt inte omöjligt. Och det är inte farligt. You can do it!

Anonym
Anonym
12/15/15, 1:23 AM
#9

#8 Tack 🙂

Upp till toppen
Annons: