Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 4003 ggr
[Sandi92]
2015-11-26 15:38

Trött av Sertralin

Jag har ätit Sertralin i snart två år nu. Den har hjälpt jättemycket mot min ångest, oro och sociala fobi. Däremot så gör den mig oerhört trött och sömnig. Såpass att jag inte orkar sköta min praktikplats ordentligt. Orkar inte ta tag i något. Jag hade igångsättningssvårigheter redan innan jag började med medicinen pga Asperger och drag av ADD, men nu när jag är så  hemskt trött så blir det självklart värre. Jag kan sova hur mycket som helst, men känner mig ändå aldrig utvilad.

Pga detta så har jag bestämt mig att jag vill sluta med Sertralin och kanske prova en annan medicin. Nån mer som har haft samma problem med Sertralin eller annan antidepressiv medicin? Finns det någon liknande medicin som gör att man blir pigg istället för trött?

Annons:
Niklas
2015-11-26 15:56
#1

Har du provat att komplettera med D3-vitamin? Det kan hjälpa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tuulikki]
2015-11-26 19:27
#2

Som #1 säger kanske någon vitamin kan hjälpa. Jag blev piggare när jag fick tillskott mot min järnbrist och B12-brist.

Jag äter också Sertralin och har gjort i 1,5 år nu. Aldrig känt att jag varit trött pga medicinen. Däremot sov jag som en sten när jag gick på Mirtazapin. Det enda jag gjorde var att äta och sova :P

Prata med din läkare så kan hen säkert hjälpa dig till något som passar dig bättre. Man får prova sig fram tills man hittar en kombination som fungerar för en.

[Sandi92]
2015-11-26 22:07
#3

Jag har tagit prover, men har ingen järn- eller vitaminbrist, så jag tror det är medicinen. Jag tar förresten Mirtazapin mot sömnen ibland, kanske det är den som gör det?

[Tuulikki]
2015-11-26 22:44
#4

#3 Kan det mycket väl vara, som sagt sov jag som en sten :P

Upp till toppen
Annons: