Annons:
Etikettövrigt
Läst 2605 ggr
wilmis0e
10/20/15, 9:54 PM

depression behöver hjälp

Vet inte riktigt vars jag ska skriva det här inlägget men behöver stöd fastän det kanske är svårt att få det via internet. Det är ingen hemlighet i våran familj att vi alla har någon slags deprissions period, tja alla förutom pappa då. Men vi är dock väldigt bra på att gömma det för andra men på insidan så är det tårar och floder som vill ut. Idag var jag på min första konfaträff och jag fick sån ångest att jag började undra om jag verkligen skulle vara med i något sånt här. Jag kände nästan inga personer, jag är inte den som är populär. Och när jag gick till bilen darrade jag så mycket att det var svårt att slappna av, mitt största problem är hur alla är så snygga…det kanske låter as konstigt men när jag ser alla som ser ut som värsta modellerna tänker jag bara på mig som ser HELT fel ut! Och när jag sneglar på en kille som jag tycker är lite snygg blir jag bara arg på mig själv för att jag ens tittar, varför skulle jag ha en chans, varför skulle han vilja ha mig och inte värsta modellen två rader fram. Det kanske inte låter mycket till deprision men det har blivigt en ångest jag har och varje gång jag får den så låser den sig i flera dagar och tillslut sitter jag och bara stirrar på mig själv i spegeln tills jag får fnatt och gråter och önskar att jag bara kunde hitta en person som tyckte om mig! Jag gråter och ingen förstår och jag vill bara slå min egna spegelbild! Därför hatar jag när mina kompisar ger mig "komplimanger" för mitt utseende, jag blir arg, säger inte tack utan går därifrån. Jag klarar helt enkelt inte va det. Därför kan jag inte heller se eller höra mig själv på kort eller videos, och jag blir extra ledsen när någon gör det och lägger ut på typ snapchat, därför tar jag inga selfies som dom flesta andra gör. Är nog inget man kan skriva till hjälp till den här texten men det är otroligt jobbigt, om ni bara visste hur många gånger jag har gråtit och hållit inne det när någon frågat. Jag är helt enkelt less.

Annons:
MangaBea
10/22/15, 1:48 PM
#1

Det låter som du måste jobba med din självkänsla, jag känner igen mycket av det du skriver. Ju äldre man blir så blir man tryggare i sig själv, men det kräver också att man vill bli bättre och att man verkligen försöker.

Hjälp finns att få om du vill ha. Vänd dig till kuratorn på skolan så kan du få hjälp antingen direkt där eller bli hänvisad till någon annan som kan hjälpa dig. Om du låter det här fortsätta utan att försöka ändra på ditt tankesätt så riskerar du att bara må sämre och sämre. Så därför tycker jag verkligen att du ska söka hjälp, för då har du möjligheten att må väldigt mycket bättre :)

Lycka till! Jag hoppas verkligen det blir bättre för dig :)

wilmis0e
10/22/15, 9:28 PM
#2

Tack så mycket för att du skriver :) Jo jag har gått hos en kurator men konstigt nog känns det inte som om det hjälper att prata ut. Det hjälper just för stunden men sen går jag tillbaks till samma problem, jag behöver verklig skillnad och jag vet inte om just det kommer funka. Kan ju ha fel men uppskattar ditt svar :)

MangaBea
10/22/15, 10:33 PM
#3

#2 Då kanske den kuratorn inte är rätt person att hjälpa dig? Jag tror att man måste få rätt känsla av den som ska hjälpa en med något sådant, eftersom det kräver att man litar mycket på personen. Känns det inte som det hjälper så kan du antingen prata med kuratorn om du kan få bli skickad till någon annan, eller vända dig till t.ex ungdomsmottagningen eller vårdcentralen istället för att få hjälp av någon annan :)

wilmis0e
10/25/15, 9:59 AM
#4

Ska höra där, tack :)

Upp till toppen
Annons: