Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 828 ggr
MiraF
10/16/15, 2:34 PM

Vad gör de mot självskadebeteende?

Hur funkar det riktigt om en lärare eller annan personal på skolan får reda på att jag skär mig? Jag har gjort det tidigare och då har mina föräldrar fått veta det på något sätt. Nu nästan ett halvår senare har jag börjat igen i samband med mina ångestattacker… Det blir bara större sår för varje gång och jag har börjat skära mig även när jag är i skolan. Skulle vilja att någon lärare vet om att jag gör det bara för att ha någon att vända mig till, men vad gör de då? Har dom som skyldighet att kontakta föräldrar/soc/nåt annat? (Är 17 år) Vad tycker ni jag ska göra?

Annons:
Zadeira
10/16/15, 2:42 PM
#1

De kommer troligen att kontakta dina föräldrar. Du är inte myndig än och då är det deras skyldighet att kontakta dina vårdnadshavare. Om du självmant vänder dig till din lärare kan ni säkert komma överens om hur den kontakten ska gå till så att det känns okej för dig. Det bästa är dock att du själv först vänder dig till dina föräldrar och kan få deras stöd och hjälp, sen kan ni tillsammans tala med lärare och sjuksyster på skolan.

Du behöver hjälp med att hantera dina ångest-attacker. Din lärare kan du givetvis prata med så att du känner att du har en vuxen i din närhet som du kan vända dig till, men jag tror att du behöver ytterligare hjälp från psykiatrin.

Upp till toppen
Annons: