Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 2886 ggr
[Tuulikki]
2015-10-16 10:17

Mig kan du höra av dig till - hjälptråd

Meningen med tråden är att de som behöver någon att prata med lätt ska kunna hitta någon som de vet att de kan skicka ett PM till när de behöver prata av sig. 

Många här på sajten hittar hit i hopp om att få hjälp. Vissa skriver en tråd, får svar och tar det där ifrån. Men, andra vill gärna prata med någon och skriva av sig en stund. I denna tråd tänkte jag att de som vill ställa upp som prat-kompis kan skriva en kort presentation om sig själv. Ett tips är att skriva hur ofta man är online på iFokus så personen som PMar förstår varför det kan dröja med svar.

Det är viktigt att vi stöttar och tar hand om varann🌺

(psst… känner du dig ensam eller vill ha nytt folk att prata om ditten och datten med är du varmt välkommen in på Ensamhet iFokus)

  • Redigerat 2020-10-18 18:26 av Staffan
Annons:
Thotis90
2015-10-16 11:26
#1

Jag är Medarbetare här på Ångestsjukdomar och är online dagligen (flera gånger om dagen), så mig kan man prata med om man behöver 🌺

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

en_person
2016-01-08 23:33
#2

Jag kan ställa upp med att vara någon som folk kan höra av sig till för att vara en prat-kompis till någon. Jag älskar att hjälpa andra och tycker generellt att psykologi är intressant. Jag har också mycket historia om detta som gör så att jag kanske kan hjälpa till från att berätta hur jag gjorde då jag var med om liknande situationer.

Men eftersom att jag är ny och inte har fått en ordentlig vana att logga in hit vet jag faktiskt inte hur ofta jag är inne. Men mitt mål just nu är att logga in minst 1 gång per dag.

NeverToLate
2016-01-17 00:44
#3

Jag kan också ställa upp om någon behöver prata. Spelar ingen roll om du bara vill prata av dig en stund, bara har lite frågor eller om du vill hålla en mer långvarig kontakt.
Jag är ganska ofta inloggad här, så man kan börja med att skicka mig ett PM,
och har vi väl bara pratat lite här så är jag inte alls emot att flytta samtalet till Facebook-chatten eller Skype om man känner sig bekvämare med det och tycker det går lättare och/eller  snabbare att skriva där 🙂
Jag är trevlig, öppen och ärlig. Jag gillar att hjälpa andra och har gjort det mycket i mitt liv. Jag har själv varit med om en hel del och har många nära vänner som gått igenom mycket, så saker jag har erfarenheter med är incest händelser, självmords försök bland vänner eller i familjen, att mista någon som begick självmord(både vänner eller familjemedlemmar), att hjälpa vid ätstörningar och självskadebeteende, att bli utsatt för våld och/eller våldtäckt av sin partner, panikångest, hjärtklappning, borderline(BPD), missbruk (droger, alcohol, sex), könstillhörighet, sexualitet mm. 
Som ni ser så har jag en hel del erfarenheter, så tveka inte att höra av er till mig om ni vill ha någon att prata med som inte kommer att döma. 
Du kan välja att vara anonym om du vill.

Mvh Johanna

Calcifer
2016-11-28 23:11
#4

Jag är den nya sajtvärden och det går naturligtvis bra att kontakta mig privat om det behövs!

Antingen för att ventilera/få råd om något riktigt tungt. Eller för att prata på om ingenting alls för att få hjälp med att distraheras i jobbiga situationer. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: