Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 770 ggr
trött själ
10/15/15, 5:52 PM

depression

Har såna problem med min depression nu. Klarar ingenting, blir totalt handlingsförlamad och det sitter i flera timmar. Varje dag. Håller återigen på att justera doserna på mina antidepressiva. Någon som vet om det finns vid behovsmedicin för detta? Det är alltså inte så mycket ångest, utan mer sinnesstämning och oförmågan att göra saker. Några tips på vad som kan funka? Har även försökt med lugnande musik och målarböcker för vuxna. Händer det inget snart bryter jag ihop totalt.

Annons:
[Tuulikki]
10/16/15, 2:03 AM
#1

Pratar vi medicin har jag ingen aning om det finns någon behovsmedicin mot just "deppighet". Däremot kanske det är en idé att byta dem antidepressiva medicinen istället för att justera dosen?

Vad har du för intressen? Vilken tid på dagen är det som jobbigast?

För mig är allt jobbigast på natten då jag har sömnproblem och ofta är vaken själv. Då brukar jag, som du testat, måla.  Annars kollar jag på film, hänger på sociala medier (har turen att ha internetkompisar som är vakna mitt i natten de med), läser böcker, surfar runt på youtube, städar, duschar och tar hand om mig själv tex lägger ansiktsmask och rakar benen plockar ögonbrynen. Ja lite allt möjligt som jag känner för just då. Att dammsuga mitt i natten kanske inte är att rekommendera men man kan ju alltid gå och småplocka och torka av större ytor :)

Upp till toppen
Annons: