Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 1986 ggr
estelleandersson
2015-08-31 23:11

Vad är det för något?

Sen ungefär 2 veckor tillbaks så har jag känt mig allmänt dåligt och känt att jag verkligen inte velat till skolan etc. Inte den hör vanliga känslan som säkert alla känner till att "ugh vill inte dit idag" utan varenda dag blir jag typ närvös och orolig inför nästa skoldag (är 18, går 3e året) vi har precis börjat därför har vi inte några uppgifter nu direkt heller så kan inte vara det. Jag har haft ont i magen, en magont jag inte känner igen och inte kan sätta fingret på. Jag mår även dåligt när jag är i skolan och har börjat misstro mina vänner och är konstat orolig över att Jag ska bli lämnad själv eller bli utanför vilket är konstigt för dom har aldrig gjort mig något. Jag blev inbjuden på en fest till i fredags och jag vad orolig över att gå på den för att jag trodde jag skulle komma utanför av någon anledning så det slutade med att jag inte gick. Jag gråter också, idag grät jag för att jag är tvungen att gå upp tidigare imorgon? Och nej jag har inte mens.. Jag har ingen aning om vad detta kan vara eller om det ens är någonting? Kanske bara en jobbig fas? Jag vet inte men jag hoppas någon här vet. Tack.

Annons:
Lexie82
2015-08-31 23:18
#1

Låter som en depression eller utbrändhet. Den där paranoida känslan brukar hänga med på köpet. Eller sömnbrist, eller vitaminbrist.. Kan finnas många anledningar.

Thotis90
2015-09-01 09:42
#2

Jag kände likadant under gymnasietiden och under åk.3 var det som värst. Det slutade med att rektorn beviljade mig distansstudier 50 % och 50 % i skolan, fast han egentligen inte fick göra det. Har du en skolkurator du kan prata med? Du kan också prata med rektorn och förklara situationen så kanske ni kan komma överens om någonting.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

estelleandersson
2015-09-01 17:33
#3

#2 Okej, tack så mycket. Tycker du att jag ska avvakta lite eller säga till direkt? Jag vet inte vad jag ska säga till mina föräldrar eller någonting. Ska man berätta ens? Det är kanske bäst?

Thotis90
2015-09-01 19:29
#4

Jag tror att man mår bättre av att prata om saker. Om du har en bra relation till dina föräldrar tycker jag att du ska försöka berätta så att de får en chans att stötta dig i detta.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: