Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1908 ggr
soccan
2015-08-21 15:08

Ihållande ångest

Hej! Har haft ihållande ångest i 8 månader i samband med utmattningssyndrom. Har provat flera antidepressiva läkemedel utan effekt. Har nu Cipralex och Mianserin som hjälpt lite,men ångesten slår ändå igenom och nu kan doserna inte höjas mer. Är så hjälplös och gråter floder dagligen. Jag kämpar och har gott stöd av familj och vänner. Men varför ger ångesten inte med sig? Har oxå puls över 100 i vila pga ångesten. Har någon annan känt likadant, jag orkar inte med detta längre ? Alla säger att det ska vända men när? 8 mån har varit fruktansvärda och jag har inget liv. Tacksam för svar.

Annons:
OlgaMaria
2015-08-21 15:19
#1

Dessa har hjälpt mycket mot min ångest:

http://www.topformula.se/article/adaptogen__topformula?gclid=COOtiZ-YrccCFWHjcgodncoLJg

Läs mer om adaptogener här:

http://kurera.se/fa-energin-lusten-och-orken-tillbaka-med-adaptogener/

Har tagit dessa under ett par år av och till och tycker mig dra slutsatsen att de hjälper mig enormt mycket, men också att effekten kommer smygande under en längre tid, och sedan avtar smygande under en längre tid då man slutar med dem. Kan alltså vara lite svårt att märka att de hjälper fort då man börjar. 

Magnesiumtillskott är också bra mot ångest.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lia
2015-08-21 15:21
#2

När jag äntligen hittade rätt balett, en SNRI som beter Cymbalta, lyckades jag äntligen mildra ångesten jag haft dagligen utan avbrott i många många år. Men det gäller att verkligen få rätt medicinering! Så kanske vore det en idé att byta medicin? För sådär ska du inte ha det!

[Tuulikki]
2015-08-21 20:06
#3

Håller med #2. Diskutera din medicin med din läkare. Kanske är ett byte lösningen :) Det var det för mig, många byten men väldigt värt det. Håller tummarna.

Gordon84
2015-08-22 22:02
#4

Testade typ 5st mediciner innan jag hittade rätt. Rätt för mig är Cymbalta, är i stort sett ångestfri förutom i situationer där vem som helst borde känna lite ångest/oro. Tackar världen varje dag för Cymbalta. Försätt kämpa och testa ut, till sist kommer du också hitta rätt. Och se till att vara mycket ute i skog och natur och gå.

Anonym
Anonym
2015-08-23 22:19
#5

Jag tror att du behöver en behovsmedicin som du kan ta när ångesten slår till med full styrka, med en bra behovsmedicin kommer ångesten vara lättare att hantera på sikt. Prata med en läkare och berätta att du inte kan ha det så här, det är inhumant att tvingas leva med enorm ångest dagligen.

Jag har mycket goda erfarenheter av Xanor. Jag kan ärligt säga att jag inte orkat leva om jag inte haft den att ta till när ångesten är outhärdlig, bara vetskapen att jag kan ta den om jag vill inger en trygghet som ökat min livskvalitet avsevärt.

graleh
2015-09-03 14:16
#6

Har du kollat upp dina binjurar? Om du kraschat kan det vara dem det är fel på eller sköldkörteln. Behandla via naturlig väg med tillskott efter hur dina organ mår, så kan du slippa ångesten för gott sedan.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Annons:
Upp till toppen
Annons: