Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 2265 ggr
Anonym
Anonym
2015-07-17 04:35

Ångest Mest kring mat.

Jag har inte tvångssyndrom längre eller Tja.. jag var diagnostiserad med GRAV ocd.. och efter cirka 2 år med diagnosen gick jag till psykriatikern berättade om framgångar och vips "Jaha, men du har nog inte OCD grattis!" men nu när jag utsatts för stress är jag tillbaks, inte lika illa men påväg neråt. Har hört att OCD har bra återfallsrisk??

Iallafall jag är livrädd, mest gällande mat jag tycker nästan all mat i affären är läskig jag tror den är farlig för min hälsa. Det finns "Säkra produkter" produkter jag godkänt, att gå utanför mina ramar där är svårt. Jag vill köra samma race hela tiden. Förutom mat så är jag livrädd för att åka pendeltåg,tåg,kommunalt jag är rädd för att promenera på dagarna ännu mer på kvällar jag är rädd att det ska brinna på nätterna så att jag i perioder ligger sömnlös jag är rädd för andra människor att dem ska vilja skada mig om jag säger något som retar dem jag är en lätt provocerad människa och samtidigt extremt konflikträdd. Det värsta är att jag undviker allt som gör mig rädd, vilket i slutändan ökar rädslorna och undvikanden!! Jag är till slut fast, jag brukar vilja göra en liknelse med ett hamsterhjul som bara snurrar och snurrar man kommer inte ur rörelsen man behöver ny yta att röra sig på. Baby steps är bra mot det friska livet, jag försöker fokusera helt på vad som gör att jag slipper ångesten - Djur, sköta djur, Prata med folk(har inga vänner) sitta vid datorn, Samlarsaker, Drömmar och inredning. Hur är det för er, hur hanterar ni er ångest? är jag ensam om denna problematik?

Annons:
graleh
2017-08-07 14:09
#1

Men wow. Alltså: wow. 

Jag craschade för 2 månader sedan med samma som du. Maten. Jag kan inte äta och har gått ner nästan 10 kg på denna tid. Jag tror att maten är dålig för mig och kan bara äta sådant jag godkänt. Just  nu bor jag hos mina föräldrar så de får provsmaka allting jag äter. Jag har sambo och han mår dåligt över att jag mår såhär. Jag vågar inte ens börja med mediciner jag fått, jag tror jag ska få panikångest av dem. Jag får tom panikångest av att ta Sobril. Och nu sist fick jag panikångest efter en halva Zolpidem. 

Jag har fått fluoxetin utskrivet, vågade inte ta. Fick sedan Quetiapin men vågar inte ta det heller. Bett psykakuten om att läggas in ett par dagar så de kan köra igång mig med medicinen, men de erbjuder inte sådana halv-inläggningar.

Jag är livrädd. Jag tror det är senaste året som stressat upp mig totalt. Separation bakom mig och massa annat skit. Litar inte på folk. Misstänksam. Rädd. 

Jag väntar på KBT..

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Upp till toppen
Annons: