Annons:
Etikettspecifik-fobi
Läst 2249 ggr
Amanka
7/14/15, 4:01 PM

Flygrädsla!

Ska flyga till turkiet i oktober och är redan nu rädd för flygningen! Vill inte stanna hemma pga de! Tips och råd??

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Annons:
Honestyisdead
8/4/15, 2:43 PM
#1

Tänk på att det är ett av de säkraste sätt att resa på.

Sedan finns det ju terapi där man kan få hjälp med rädslor.

[Silverräv69]
8/13/15, 3:32 PM
#2

Min svägerska var den som hjälpte mig med min flygrädsla.

Den var så illa att jag fick en total panikattack i Istanbuls flygplats och mamma gav mig 2 starka lugnande och de hjälpte INTE ETT SKIT. Jag grät utan kontroll i 1,5 timme och var alldeles utmattad  på flyget och sedan på Kastrup. Tror jag sov i 2 dagar efter det. Så ja, min skräck var illa. =)

Men min svägerska som är terapeut lärde mig att förbereda hjärnan och programmera om den, så att den inte skulle koppla flygning med skräck. Hon sa att jag, när jag pendlade på bussen och tåget skulle blunda och föreställa att jag satt på ett flyg. När det skakade till skulle jag tänka på turbulens, folket som rörde sig runtomkring en skulle vara flygpersonalen och resenärerna..det var ganska svårt i början, men med övning gick det bra.

Så i lugn och ro, på en ofarlig buss tänkte jag på detta i flera månader innan resorna. kroppen reagerade aldrig i panik eller skräck och tiden blev väl spenderad.

Väl på flyget kittlar det såklart till i magen, men nu ser jag med spänning fram emot en flygstart och fascineras av att människor kunnat bygga något så kraftfullt och stort som lyfter från marken!
Blir oron värre i magen, går jag tillbaka till buss-övningen och andas lugnt, kanske räknar andetagen också.
Nu stör det mig inte ens om min stolsgranne är skräckslagen, annars smittades jag lätt av känslan, som flockdjur vid fara. =D

För mig har det gått jättebra! Hoppas du vill testa och jag hoppas du lyckas! =)

Upp till toppen
Annons: