Annons:
Etikettövrigt
Läst 1219 ggr
Skogsraah
2015-07-06 10:51

Flytta under behandling

Hej! Provar att fråga här med. Jag påbörjade en behandling för min psykiska ohälsa, ångest och social fobi för några månader sedan. Nu är det så att planen är att flytta och det kan bli inom ett år. Kanske bara om några månader. Vi har inte kommit särskilt långt i behandlingen, men flytten är något både jag och min sambo ser mycket fram emot och det handlar även om jobb för hans del.

Går det att fortsätta en behandling på ny ort? Hur funkar det inom vuxenpsykiatrin? Min psykolog är på semester till mitten av augusti så kan inte kolla med henne just nu. Vill inte att min pågående behandling ska vara det enda som håller oss kvar. Misstrivs dessutom väldigt mycket i denna stad, vilket bidrar till mitt mående.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-07-06 11:09
#1

Hej! Säkert positivt med bostadsbyte tror jag, ssk när ni båda ser fram emot det. Begär att dina journalhandlingar skickas till Psyk. Klin. på den nya orten, när du vet mer ang. när det ska ske.

Skogsraah
2015-07-06 11:51
#2

#1 Tack för svar! Får verkligen hoppas på att det går 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[[Boris Sager]]
2015-07-06 12:13
#3

Det måste det göra. De är skyldiga att skicka journalhandlingar till den klinik du önskar. Det ska säkert fungera för dig. På ett sätt bra att din behandling påbörjades så pass nyligen.

Upp till toppen
Annons: