Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 4270 ggr
Tanjis
2015-06-30 10:23

har ni svårt med att ta tag i städning (ångestsjuk

Jag har städat köket i tre timmar idag. Jag har det väldigt svårt att ta tag i städning och det hinner bli väldigt stökigt mellan varven som påverkar mig negativt, men nu känns det bra att köket är fint i alla fall :). Har ni svårt med städning

Annons:
[Tuulikki]
2015-06-30 10:53
#1

Nej jag älskar att städa! Går och småplockar varje dag och fixar i ordning. Älskar när det är fint runt om mig :) Utom i sovrummet, där är det kaos oftast :P Det är aldrig smutsigt, men lite rörigt.

gunillapower
2015-07-17 23:19
#2

Jag har extremt svårt att komma igång med städning. Jag har add och gad vilket gör att jag inte tar itu med städningen och sedan får ångest för att jag inte gjort det. En bra dag kan jag därimot städa frinetiskt utan avbrott för mat m.m.

Anonym
Anonym
2015-07-19 04:10
#3

Jag mår dåligt när det är stökigt, ibland kan städning bota ångesten om man kommer igång och liksom börjar…
men nu är det tyvärr så att ångesten ofta hindrar mig i min motivation så jag kommer inte ens igång, jag småplockar varje dag men storstädning?? Nja… alltid en anledning till att komma undan så visst finns det damm och lite smuts i hörnen, men ska verkligen anstränga mig för en storstädning. Just nu äger jag inte ens en dammsugare för 2 på kort tid har gått sönder o har inte råd med ny ännu, men det kommer och dåååååå ska det bli reeent!! hoppas jag ;)

[Tuulikki]
2015-07-19 19:17
#4

#3 Flikar in och undrar varför du postat din kommentar anonymt då jag inte anser att den var känslig/blottande på något sätt.

/Admin

Anonym
Anonym
2015-07-19 20:47
#5

#4 Ah ok men det är din Åsikt. du ska jämt klaga på när man väljer å va anonym, jag kanske tycker det känns privat vad jag klarar av att städa eller ej.. suck

[Tuulikki]
2015-07-19 22:45
#6

Missbrukas funktionen måste jag ta bort den, och det vore trist. /admin

Annons:
Anonym
Anonym
2015-07-19 22:47
#7

#6 Okey, och funktionen missbrukas inte, jag har ett öppet konto och vill inte berätta om mina ångestrelaterade problem med städning, synd att man enligt dig inte får använda anonymfunktionen till sin fördel trodde det var meningen :(

Tjeja
2015-07-20 00:51
#8

Japp! Städning e ok ändå i f s. Men röja.. det ärän mycket värre o tar tvärnit för mig :.(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Calcifer
2015-07-28 11:26
#9

Jag städar när jag måste. Min lägenhet ser alltid kaos ut. Inte så att det är "snuskigt", men bara stökigt. Grejer överallt etc. Dammsuger någon gång i veckan för det tar knappt någon tid. Försöker lägga saker på "sin" plats men nä, jag orkar helt enkelt inte. Och kök+disk ska vi inte ens tala om. Jag hatar att diska för jag mår ordentligt psykiskt dåligt att få blöta händer, och diskhandskar hjälper inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ravynsfair
2015-08-11 20:57
#10

Säger som #9.  Kunde varit jag som skrivit det där. 

(+ att jag får sån fruktansvärd klåda av att bli blöt)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Silverräv69]
2015-08-13 11:49
#11

Jag hatar städning, onödigt slöseri med tid..men jag hatar att leva i stökig miljö ännu mer..så jag vände mitt tankesätt lite..

När jag är arg och frustrerad får jag extra energi utav..om jag i den sinnesstämningen börjar städa, går det fort och man går ut mycket frustration av att se hemmet bli vacker och rent. 

Efteråt har jag en sådan känsla av tillfredsställelse och glädje, jag kan vända en hel dålig dag med städning.

Maken och jag har nu tydliga direktiv på vad vi ska städa, han tar själv sitt spelrum och katten, jag tar min iller och badrum, resten av lgh'en tar vi gemensamt när vi känner för det. Igår kväll städade maken hela lgh'en för han skulle ha grabbkväll. =)

Thotis90
2015-08-19 07:13
#12

Jag har inga problem att städa i sig, men att diska är det värsta jag vet och jag undviker det så långt det går… Skulle behövt en diskmaskin då diska är det vidrigaste jag vet. Jag känner mig så äcklig när jag diskar/har diskat.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Tuulikki]
2015-08-21 20:03
#13

#12 Hatar också att diska. Mår illa och känner mig jätteäcklig. Sambon köpte en bänkdiskmaskin👍

Annons:
Thotis90
2015-08-22 08:29
#14

#13 Jag får panik när det rinner diskvatten ner för armen och vill bara slänga allt åt sidan. Det spelar ingen roll hur mycket jag tvättar händerna efteråt, jag känner mig riktigt äcklig ändå. Likadant när det gäller disktrasor, så jag använder våtservetter istället. 

Jag har föreslagit en bänkdiskmaskin, men fästmannen säger att de inte är bra och vi har inte råd med en vanlig just nu.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Tuulikki]
2015-08-22 12:13
#15

#14 Känner igen det där :/ Men gud vad jobbig, bänkdiskmaskin är jättebra! Lättade mycket på min ångest. Trist att han inte tycker samma sak :(

Upp till toppen
Annons: