Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 835 ggr
iWontBite
6/12/15, 11:22 AM

Ambitioner?

Jag har i flera år lidit av depression och depersonalization med ibland extrem social ångest - efter studenten spenderade jag flera år i princip inlåst och gick inte ut på månader i taget. Jag har nu försökt i två år att verkligen leva, inte bara försvinna in i mig själv, men det har varit svårt och gått mycket upp och ner.  I år har jag börjat gå på antidepressiva som faktiskt verkade fungera, och jag hade nog behövt en högre dos men insättningsbesvären när man höjer hade varit väldigt olägliga nu.

Inte sedan jag var elva år har jag kunnat minnas att jag planerat att leva längre än till 25 - en ålder jag satte för att det kändes som att då hade jag inte gett det för kort tid. Aldrig har jag planerat för en riktig FRAMTID.  Därför står jag nu här och försökte se vart jag tänker mig själv fem-tio år in i framtiden och jag ser ingenting. Jag vet att jag borde ta dagen som den kommer, men det är det jag har försökt att göra så länge nu och jag vet att jag behöver fasta mål att jobba mot för att inte fastna i ett mönster.

Hur har ni gjort för att hitta rätt efter en så lång tid av att inte ha någon framtidstro? Hur hittar ni saker ni vill göra? Eller känner ni som jag?

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Annons:
Fokusåsånt
6/16/15, 7:38 PM
#1

Mitt förslag är att du skaffar dig en egen "kravspecifikation", dvs du bestämmer dig för vad du vill bli och ska göra. Även om vi ofta jämför oss med andra för att se om vi är "normala", så anser jag inte att det ska vara så. Det är ditt liv, inte alla andras. Du ska inte passa in bland alla andra, utan du ska passa in hos dig själv. Respektera dig själv på samma sätt som du vill att andra gör det. Koncentrera dig på vad du vill ska ske i ditt liv. Ingen annan har rätt att göra det.

Upp till toppen
Annons: