Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1250 ggr
Castiel.
2015-06-09 18:14

Konstiga drömmar

Jag har käkat Sertralin i lite mer än ett år, i början blev jag apatisk och plågsamt rastlös, sov inte på säkert 3 veckor. Om jag sov så lyckades jag bara sova 2 timmar per natt. Efter tredje veckan så försvann besvären.

Nu ett år senare så har jag börjat drömma riktigt sjuka och konstiga drömmar. För en vecka sedan drömde jag att jag var fast i ett slakthus där dom slaktade människor levande, dom använde en maskin som liknade en sån där snurrande sak som man oftast har i vatten (kommer inte ihåg vad en sådan heter) och jag kommer ihåg att jag hela tiden försökte komma ut därifrån, men jag blev alltid tillbakadragen till slakthuset igen. 

En annan dröm jag hade var att jag var och handlade på en Coop affär i närheten av där jag bor när dom plötsligt ropade att det kommer en tsunami och vi ligger långt ifrån vatten. Efter tsunamin kom så kämpade jag för mitt liv och jag försökte hela tiden rädda min familj, men en av mina systrar dog. Sen försvann vattnet igen och efter några minuter så kom ytterligare en tsunami och då var jag fast i en butik.

Dessa drömmar börjar bli väldigt jobbiga och ibland vaknar jag upp med ångestkänsla. Jag tittar inte på läskiga filmer då jag lätt får mardrömmar, men dessa drömmar är inte mardrömmar, dom är bara extremt obehagliga. 

Någon annan som käkar Sertralin som känner igen sig? Borde jag byta medicin?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
[Tuulikki]
2015-06-09 19:15
#1

Jag känner igen mig men jag äter flertalet mediciner så jag visste inte riktigt vilken jag kunde "skylla" på. Jag har ätit Sertralin i snart ett år och mina besvär har hållit på sen i februari ungefär.

Ingen aning om du ska byta medicin men stör det dig såpass mycket varje natt hade i alla fall jag rådfrågat min läkare :)

Castiel.
2015-06-10 13:46
#2

Inatt drömde jag att det var typ massiva solstormar och det förstörde jordens ozonlager och allt det där och hus började brinna och jag minns att jag ringde till min mamma och min styvpappa och skrek att vi måste ta oss härifrån fort som ögat.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

iWontBite
2015-06-12 11:29
#3

Ja, jag har också fått riktigt groteska drömmar som jag kan minnas in i minsta detalj efter medicin, dock inte sertralin men med samma verksamma ämnen. Det stör mig inte jättemycket dock, jag kan bli lite skakig alldeles efter men sedan glömmer jag oftast bort det. Jag är snarare imponerad av min egen fantasi, för den fantasin har jag verkligen inte när jag FÖRSÖKER vara kreativ, haha. Obekvämt är dock att de är så "realistiska" att jag kan minnas saker ur en dröm veckor senare och inte veta om det var på riktigt eller inte,

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Upp till toppen
Annons: