Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 659 ggr
oddahviing
5/26/15, 4:07 AM

Insomnia...

Jag är inte säker på hur det började, men jag vet att jag alltid varit en tänkare. Det jag märkte först när mitt psyke drogs nedåt när jag var c:a 12 år (är 22 nu) var att jag hade supersvårt att somna in. Mamma gav mig en sömntablett nån gång men funkade det? Japp, somna in i en timme, sen vakna jag och låg vaken i upp till 7 timmar igen innan jag vart less och det bara var några timmar kvar till skolan. Har alltid haft lätt för mig i skolan men i och med det psykologiska så har det fysiska också tagit rejäl stryk med allt möjligt; migränanfall, fatigue, panikattacker och… insomni.

Det jag märker av allra mest idag är min insomni… det går lite i perioder, de gånger jag jobbat supermycket så har jag varit svintrött och kunnat somna riktigt tidigt och varit så slut (äter alltid dåligt när jag jobbar också) att jag sover mer än 13 timmar… men sen går det svackor igen, och även om jag är ute och tränar, jobbar, är riktigt slut i både kropp och själ… så ligger jag där och stirrar i taket, är skittrött, orkar inte göra någonting, men huvudet är i ett virvlande kaos som inte vill stanna upp! Som idag… varit uppe sedan 6 och varit ute hela dagen, gick och la mig kl 22 och kände mig trött, somnade i 2 timmar precis och sen tyckte mitt huvud att det var morgon? Så gav upp, nu sitter jag uppe och har tvättat håret.

Ibland mår jag så fruktansvärt dåligt av min insomni att jag morgonen och hela dagen därpå är arg på mig själv, grinar, är jätte trött och känner mig så sjuk och har bultande hjärta…

Hjälp… =(

'-Headlights on the highway-'

Annons:
[KEEL]
5/26/15, 2:41 PM
#1

Det enda vettiga tipset jag kan ge dig är att ta kontakt med vården.

Upp till toppen
Annons: