Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 3519 ggr
[KEEL]
5/8/15, 11:32 PM

Kontakter inom vården

Ni som har haft kontakt med vården om mental ohälsa. Tex. vårdcentralen, vuxenpsyk, BUP, psykakuten etc.? Hur tycker ni att det har varit? Har ni haft bra läkare, sjuksköterskor, psykologer?

Just nu utreds jag av Tina-motagningen och tycker verkligen jag har fått en riktigt bra läkare.  Mina tidigare erfarenheter är blandade. På BUP har jag haft allt från dåliga läkare som har skrikit på mig och arga sjuksköterskor till riktigt bra psykologer och läkare som har hjälpt mig något otroligt. På BUP-akuten har jag alltid fått bra bemötanden. Vårdcentralen var helt kassa och visste ingenting. UMO visste ingenting och kunde inte hjälpa mig på något sett. Humlan har jag blandade erfarenheter ifrån men mestadels bra. 

Skulle vara kul att höra.

Annons:
[Tuulikki]
5/9/15, 1:26 AM
#1

BUP: psykolog - helt OK

VPM:
psykiatrisjuksköterska - kass
DBT-terapeut - bra
Läkare - fantastisk!

ahlbergaren
7/11/15, 4:18 PM
#2

Har under tiden jag mått som sämst  träffat läkare på VC, psykologer på vuxenpsyk och kurator på UMO.  Har inga bra erfarenheter därifrån faktiskt. 

I skolan var det skolsköterskan  (troligtvis tillsammans med mina mediciner) som "räddade" mig och fick mig att genomlida sista året.  Nu senast var det en jobbcoach på arbetsförmedlingen som istället blev min livscoach, bättre än alla psykologer jag träffat.

Upp till toppen
Annons: