Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 2881 ggr
Kjell-Åke
5/6/15, 5:14 PM

Panikångest

Vill bara skriva av mej….

 Väljer och dela med mej av detta som började för snart 1 år sedan.

 Flyttade till en avkrok i skogen med mina barn, allt var bra hadde lämnat ett förhållande som inte funkade.Jag och barnen mådde bra och mina planer var att det skulle bara vara vi 3.Tiden går och man träffar nya grannar,umgås inget speciellt med det.En granne stack ut lite som gjorde sej intresserad men jag höll lite avstånd.Tiden går vi lär känna varandra mer genom att titta på filmer hos en annan granne.Slutar med att hon fråga om vi skulle se vidare på film hos mej,ja visst sa ja.Tiden går och vi fattar tycke för varann,barnen tycker väldigt mycket om henne.Det tycke som fungerade klockrent var för bra för att vara sann.Tiden fortsätter och på resans gång känner jag något som inte stämmer,o sanna mina ord jag kom på henne med att hålla på med att skicka censurerade bilder till andra.Hennes försvar då var ,engångsföretelse ska inte hända igen.Vi pratat igenom det men min hjärna var inte riktigt frånkopplad från det.senare under hösten så anar jag fortfarande att något inte stämmer.Hon hadde sagt till mej från början att hon skulle göra ett avslut hos sitt x för hon flyttade till eget inann jag kom in i bilden…nåja.Jag kännde att jag ska banne mej fråga hennes x om det var slut eller om dom fortfarande var ett par,döm om min förvåning när han svarar mej att "nej det är inte slut" .Fick då ett illsket sms där det stod "förstod att du skulle gå bakom min rygg" Vadå bakom ryggen tänkte jag.Sedan upphörde kontakten för ett par dagar.Någon gång under oktober kommer vi i kontakt igen med varandra inte mer med det,hon ångrar då vad hon gjort.I början på november väljer hon att göra en polisanmälan mot mej,Polisen kommer hem till mej 24/11 och förklarar sitt ärende och gjorde ett litet förhör.Mina barn blir vettskrämda och undrar vad som händer.Sedan då har jag levt i ovisshet om utgången av detta.Jag och kvinnan i fråga slutade prata med varandra.
 Nytt år börjar och i slutet på januari blir jag kontaktad av kvinnan som undrar om vi kan träffas och prata,jag blev avvaktande och funderade ordentligt på det,vad vill hon.Vi träffas och pratar sedan går vi åt varsitt håll.I mitten på februari söker hon upp mej igen och vi chattar via mail.Vi bestämmer att vi ska träffas igen och det blev så.Jag uppmanar henne flera gånger att ta tillbaka anmälan men hon säger att det inte går och det har hon blivit intalad.Vi fortsätter ändå att träffas som vänner men ingen fick se henne gå hit så det blev när mörkret kom.Vi pratade mycket i telefon och på mail,men mera telefon.Jag ställer då frågan till henne om det ÄR slut nu mellan henne och den andra,ja svarar hon.Hon har tydligt visat mej att känslorna finns kvar för mej och sagt dom 3 magiska orden.Under mars månad så ser jag att dom pussas ändå,var det inte slut där emellan.Jag har varit godtrogen ,blåögd och kanske en idiot som äns försökte igen,Tro på hennes ord..
 Jag har mått som jag förtjänar vill vissa tro.Ringde utredaren hos polisen och fick höra att mitt ärende låg som 17 och det är 16 före….inget uppmuntrande svar där….bröt ihop paniken infann sej och ser mitt liv försvinna i tomma intet.Tog mej ork att mot min villja att lämna över barnen till ett familjehem,orkar inte sköta dom med mitt mående.Ångesten kokade i mej
 Har ifråga satt kvinnan vid flera tillfällen att inte leka med mina känslor,men hon svarar med att" jag gör inte det"….nene älska mej och vara med en annan kille det är att leka med mina känslor.Nu har jag tagit lite avstånd men det är inte lätt men det borde vara det….borde vara.Mina barn har full förståelse för mitt mående och saknar sin pappa väldigt mycket,pratar med dom nästan varje dag.
 Nu på onsdag 8/4 ska jag in på förhör och då som först får jag höra vad hon sagt,och vad vittnena har sagt….Ja ni läste rätt,det finns tydligen vittnen.

 Om man älskar någon och säger dom orden, men lever ett dubbelliv, vad vill man uppnå med det.Jag tar en dag itaget och som den kommer.Ständig panikångest

 Fick detta mail av kvinnan som talar om sin rädsla..!!!!!

 När du sa till mig, vissa saker, skrämde det mig. Jag skulle ha sagt det då, men visste inte hur och jag ville inte såra dig, om du skulle ta illa upp.
 J ä d, skrev du tidigt.. Det skrämde mig. Men jag glömde bort att ta det samtalet med dig.
 Du förtjänar någon som kan ta emot all kärlek du har att ge, din ömhet. Hela du! Det finns någon där ute, någon annan än jag. En som ljuger för dig, bedrar dig, som bara sårar dig.

 Du förtjänar att bli älskad, så som jag blev i somras. Du förtjänar det bästa!

Annons:
[Juel70]
5/6/15, 5:35 PM
#1

Hon skrev det själv med egna ord, ta dom på allvar och var rädd om dig. Man behöver inte drama och intriger.  Jag förstår inte om du har gjort något eller inte, eftersom polisen vill förhöra dig.  Har ni bråkat? Ja, du behöver inte svara, men hängde inte riktigt med där med polisanmälan.

Therese
5/6/15, 5:39 PM
#2

Det bästa hade nog varit att ta avstånd, men det är väl i te allt för enkelt. Hjärnan och hjärtat kommunicerar väl inte alltid så bra. Jag tycker dock att du ska spara/skriva ut det mejlet, för det visar ju att hon inte tycker så illa om dig som man kanske kan tro i anmälan(vet inte vad du blivit anmäld för) men det spelar ju ingen roll. Mejlet känns som ett slags motbevis. Jag hoppas du kommer få rätsida på din vardag snart. Ta hand om dig!

Tjeja
5/6/15, 5:58 PM
#3

Låter som om hon egentligen är polyamorös (älskar flera samtidigt), men kanske inte ens inser det själv och försöker istället hålla två relationer hemliga från varandra, löjligt att ens försöka.. men det har hon ju uppenbarligen gjort.

Hur som haver, behöver du inte någon som strular med dig och inte är ärlig och rak ens med sig själv uppenbarligen!

Släpp henne helt och gå vidare!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: