Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 4126 ggr
Anonym
Anonym
2015-04-28 13:30

Erfarenhet av Sertralin Hexal?

Jag lider av ångest och depression sedan många år tillbaka och idag började jag ta Sertralin Hexal 25 mg. Nu, några timmar efter första tabletten, känner jag mig rätt så emotionellt avtrubbad, vilket faktiskt är riktigt skönt. Men jag har också andra effekter som får mig att undra om de är normala. 

Jag känner mig väldigt tung i kroppen och i huvudet. Jag har även muskelsvaghet och skakningar pga svagheten. Lätt yrsel och känsla av kyla i musklerna. Är detta normalt?

Jag är vanligtvis väldigt känslig mot medicinering och reagerar starkt av minsta lilla. Prövade en annan medicin innan Setralin och fick då fruktansvärda ångestattacker. 

Vad har ni för erfarenhet av Setralin?

Annons:
[Tuulikki]
2015-04-28 22:54
#1

Det är normalt med biverkningar första tiden. Jag har väldigt bra erfarenhet av Sertralin, jag skulle inte klara mig utan den. Funkar superbra på mig och jag har inget ont att säga om medicinen :)

Anonym
Anonym
2015-04-29 00:17
#2

Tack för ditt svar, men jag har bestämt mig för att avstå från fortsatt behandling med dessa tabletter också. Bieffekterna var på tok för intensiva och jag blev i stort sätt helt utslagen. Kunde knappt tänka klart, ännu mindre arbeta. Jag återgår nog till att endast använda Sobril då och då.

[Tuulikki]
2015-04-29 01:10
#3

Bra att du gör det som känns bäst för dig :)

Upp till toppen
Annons: