Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1607 ggr
[Jossan456]
2015-04-28 10:46

Ångest i 1 år nudå!

Hej!

Mitt namn är Josefin. Är en 16 årig tjej som är bosatt i Göteborg, Har bott där i hela mitt liv. Mitt skadebeteende och ångest börjar i Mars 2014 pga att tre av mina ex håller på och jäklas med mig och säger att "jag ska slänga mig framför ett tåg och dö" m.m. Har två olika skadebeteenden men vill helst inte gå ut med det här offentligt för mina ex och ah dem som har utnyttjat mig kan se det. Då kanske det blir ännu svårare för mig att kunna få vänner. Jag är iallafall phykisksjuk och äter mängder av tabletter som b.l.a Theralen (Som är ångest/lugnande dämpande). Vill gärna skaffa vänner som nästan har varit i samma sits som jag är/varit i snart två år den 15.12.29. Så släng gärna iväg ett pm till mig här på iFokus så kan jag berätta lite mer om mig och min ångest :)

Hälsningar

Josefin

Annons:
tlover
2015-04-28 11:19
#1

Hej, jag är jättedålig på att skriva brev och liknande så jag vet inte hur bra vän jag skulle bli men jag vill ändå skriva så att du ser att du inte är ensam. Om du inte vill svara så behöver du inte svara, om du vill svara men inte offentligt så är det bara att svara i PM, jag lovar att läsa och svara även om jag är dålig på det.

När jag var i ungefär din ålder så hade jag liknande problem med ett ex och några andra killar. Ångest, PTSD, självskadebeteende, minnesluckor och självmordstankar var vardagsmat.

Sen började jag träna karate, vilket antagligen räddade mitt liv. Jag kunde inte träna bra (jag fick ångest av att slå på en mitz tex) men det gav mycket, mycket mer än vad det tog, jag fick självförtroende, jag fick utlopp för mina negativa känslor, jag fick vänner och jag träffade mannen som senare skulle bli min man.

Karaten och min man gjorde mig lycklig även om jag hade ångest då och då, nu har jag dessutom lagt till meditation och nu är min ångest i princip borta.

Jag är dessutom riktigt lycklig, trots att jag är riktigt stressad just nu också.

Så jag gick från att vara en tonåring med ångest och självmordstankar till att nu vara gift, ha barn och vara riktigt lycklig och jag vet att kan jag så kan du.

Jag hoppas det hjälper lite i alla fall.

Med vänlig hälsning / tlover

l'm back

[Jossan456]
2015-04-28 11:29
#2

#1 Du har pm!

Upp till toppen
Annons: