Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 3324 ggr
Jinx_84
4/2/15, 10:36 AM

Ångest

Min mamma dog lite över 8 år sen i en plötslig och massiv hjärnblödning. Efter hennes plötsliga död har jag lidigt och kämpar varje dag med hård ångest.  För en par veckor sen dog min sambos morfar och mina egna minnen och dels oarbetade sorgekänslor bubblade upp till ytan. Jag har dels jobbat med sorgen och har acceptera situationen men då de kommer till t.ex. min sambos morfars döds fall får jag otrolig ångest, min mammas begravning spelas upp på nytt och ser allt som ett mörk moln över mig. Vet inte hur jag ska lära mig att hantera ångesten. Den har tagit alldeles för stor plats i mitt liv. Vet att jag borde utsätta mig för begravningar etc. men känner bara att jag inte klarar av de. Dels vet jag att mitt beteende är ett flykt beteende….

Om ni har nå bra tips på hur man kan lära sig hantera ångesten skulle jag vara tacksam. Varje råd är guldvärd. ❤️

Tack!

Annons:
[Tuulikki]
4/2/15, 8:08 PM
#1

Har du läst/hört någonting om mindfulness? Jag tror det kan vara någonting för dig, då lär du dig att i alla fall bryta ångesten lite. Sedan att hantera den tycker jag är jättesvårt, kanske det skulle hjälpa dig att gå och prata med någon?

Upp till toppen
Annons: