Annons:
Etikettövrigt
Läst 3895 ggr
Tanjis
3/5/15, 12:52 AM

kommer inte kunna sova nu

Jag vill inte ha hand om våran ekonomi just nu då det bara är jag som får inkomst, ca 14000 kr som både jag och min sambo lever på och jag mår piss utav att betala alla räkningar och se hur lite vi har att röra oss med när allt är betalt. Den här månaden har dessutom våran hund vart på ett besök hos veterinär för 2770 kr (vi kommer få tillbaks lite på försäkringen, ca 1000 kr) men den här månaden hade jag fått in lite extra med pengar då jag hade jobbat lite mer än normalt så jag fick 16700. Nu när jag skulle överföra lite pengar till mitt pypal konto så gick jag in på min internetbank, min sambo hade sagt att vi har 2700 kr kvar vilket kändes rätt oki efter den dyra vet kostnaden så jag kunde med gott samvete överföra 100 kroner. När jag kommer in på min internetbank så ser jag att en faktura ligger där på 2200 kr som var obetald och som skulle gå till csn, det är väl bara ett slarvfel tänkte jag från sambons sida, men jag tyckte att det var lite väl mycket, när jag kollade lite närmare såg jag att han hade inte betalt csn förra månaden eller månaden innan det heller så därför hade det blivit en sån här klumpsumma. Jag kan inte sova nu och jag vågar knappt säga något till min sambo för han kommer nog bli arg för att jag har betalat den…. låter helt sjukt när jag säger det…. har nu i kväll oxå konfronterat honom med en snusdosa som var öppnad och låg snusade prillor i och han har sagt att han har slutat och har inte snusat sen nyår vilket han stod fast vid nu och blev arg på mig för att jag misstrodde honom. det går inte att lita på honom men jag klarar mig inte utan honom. Vi har ett väldigt bra förhållande och när saker och ting är trasligt, som ex nu med ekonomin så är hans sätt att hantera det att ljuga. jag har total panik nu för vi har bara några hundralappar att leva för resten av månaden! Jag hoppas att vi får tillbaka den där tusenlappen på försäkringen snabbt som ögat, dessutom väntar vi på svar om bostadsbidrag och har väntat i tre veckor nu, min sambo skulle fixa det där och han säger att han har gjort det men jag börja tro att han inte fixat det heller för det brukar ju bara gå två veckor. Jag måste nog ta kraft till mig och börja sköta allt sånt här igen men jag vågar inte riktigt och det känns hemskt jobbigt, det är lättare att bara blunda för det, då kan jag sova på natten vilket jag inte kommer kunna göra nu. Ville bara skriva av mig, nu känns det bara ännu mer befängt hela situationen, usch hur ska vi klara oss resten av månaden om vi får avslag på bostadsbidrag och om försäkringspengarna dröjer :(

Annons:
Varga
3/5/15, 1:39 AM
#1

Åh nej, vilken jobbig sits! Låter som att ni båda två har problem med ångest och/eller jobbiga tankar… Får ni någon hjälp med det, först och främst? Kan ju vara ett helvete att hitta en bra psykolog men när man väl hittat någon bra då gör det all skillnad i världen!

Enbart baserat på det du skriver så låter han inte som någon som man vill ha "in charge of" sin ekonomi, men sen förstår jag att känslorna är komplicerade. Jag har också ett sånt där förhållande som på papper nog är något jag borde skita i men känslomässigt är det en helt annan femma. Det enda råd jag kan ge är väl att sakta men säkert försöka lära er att prata med varandra om såna här saker. Hans lögner är ju som du också sett uppenbarligen ett försvarsbeteende, och såna är riktigt jobbiga både att ha och att jobba bort - men det ÄR värt att jobba bort dem. Dock kan det vara riktigt jobbigt att inse det…

Jag tänker på dig och hoppas att du får sova och att det reder ut sig! Försök att inte tänka att du måste sova, allt löser sig på ett eller annat sätt.

Tanjis
3/5/15, 3:02 AM
#2

Tack så mycke, ska försöka iaf, måste jobba i morgon

[Tuulikki]
3/5/15, 1:02 PM
#3

Jag tror du måste bita i det sura äpplet och ta ett ordentligt snack med din sambo. Det är ju inte OK att du går runt och mår dåligt och inte kan sova, då är det bättre att prata ut om det och hitta en lösning på problemet, även om det kan vara supertufft att ta upp en sån sak. Pengar är ju ett känsligt ämne.

Hoppas det går bra

[JeanetteK]
3/6/15, 4:52 PM
#4

Så jobbigt. 😕Har en kompis som varit i liknande situation. I hennes fall så var det så att hennes sambo hade jättesvårt att hantera att han inte drog in några pengar så han stoppade huvudet i sanden och låtsades att allt var som förr. Hamnade i lite mans-tankar - du vet han är man och borde försörja familjen.. Kanske är det samma för din sambo?

Hoppas det löser sig. Det är jättejobbigt att behöva oroa sig för ekonomi.

Tanjis
3/6/15, 7:49 PM
#5

#3 jag gjorde det sen. Jag har för ovana att måla upp värsta scenarier, min sambo sov ju när jag upptäckte detta och kunde inte ta det där och då och det gick bra, har fått allt förklarat för mig nu :)

Tanjis
3/6/15, 7:52 PM
#6

#4 ja det har löst sig nu. Min chef har sätt till att jag får iaf 1000 kr i förskott på lönen och förhoppningsvis dyker försäkringspengarna upp från vet försäkringen oxå inom rimlig tid :)

Annons:
Tanjis
3/6/15, 7:52 PM
#7

Tack för omtanke alla

[Tuulikki]
3/7/15, 9:05 PM
#8

Härligt att det löser sig sakta men säkert! :)

Upp till toppen
Annons: