Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 2890 ggr
Wellcraft
2015-02-11 15:40

Kan inte bo hemma

Det har brustit totalt. Jag kan inte bo hemma längre.
Tvingas jag till detta så kommer jag till slut göra illa mig själv, ordentligt.

Vad ska jag göra? Jag står verkligen i en återvändsgränd.
Jag kunde ha flyttat till min pojkvän, men det har egentligen inte råd med mig och min hund kan inte bo där.
Vem ska man vända sig till? Vem lyssnar?
Snälla, tipsa inte om soc. Det måste finnas något annat vis.
Soc i denna stad är rena pappskallar, de stjälper mer än hjälper.

Det är verkligen är akut, för jag fungerar inte längre alls.
Det känns verkligen som det inte finns något som kan hjälpa mig.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Maria
2015-02-11 15:44
#1

Har du sökt lägenhet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2015-02-11 15:47
#2

Då måste du söka lägenhet.  Men då behöver du ha en inkomst.  Eller hyr rum hos någon.

Wellcraft
2015-02-11 15:48
#3

Jag har inga pengar alls. Jag går i skolan, för jobb finns det ingen kraft kvar & pga min autism kan jag inte ta första bästa heller.

Det finns verkligen inget jag kan ta mig till och det är det som det är det allra jobbigaste.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

LitenEstelle
2015-02-11 15:50
#4

Du har ingen vän eller släkting du kan bo hos under en period?

(e.s.) 

Maria
2015-02-11 15:50
#5

Kan du inte bo inneboende hos någon så länge?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Wellcraft
2015-02-11 15:54
#6

Jag har tyvärr inga vänner på det planet.
Släkten har jag ingen vidare kontakt med, jag har mina älskade morföräldrar men min mormor har dagbarn då dagarna vilket betyder att inte hunden kan bo där, pga allergier.
Inneboende vore en bra idé men känner ingen som tar emot… Och att gå till en främling tror jag inte skulle funka, jag vet inte. Det är min j*vla funktionsnedsättning som gång på gång sätter käppar i hjulen för mig.
Det är så otroligt äckligt jobbigt det här.

edit, men tack för er hjälp . 🌺 er snabba respons värmer.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
LitenEstelle
2015-02-11 16:01
#7

Jag har velat flytta hemifrån sedan jag var 12 år (av samma skäl som dig.. det funkade/funkar helt enkelt inte hemma) och jag har nu bitit ihop och stått ut i 8 långa år. Jag ska flytta i år, så fort jag får jobb. Som tur är har jag min pojkvän som jag bor hos på halvtid, utan honom hade jag nog blivit knäpp(are än vad jag är). 

Varför kan din hund inte bo hos din pojkvän? Är det pga allergi eller något annat? 
Du kan inte vända dig till kurator på skolan eller UMO och prata med någon där och se ifall de har någon lösning på problemet?

(e.s.) 

Wellcraft
2015-02-11 16:05
#8

#7 Min hund klarar inte av barn. Han mår så dåligt av dem, speciellt deras barn som är väldigt stökig (har autism). 
Hunden är snäll men ständigt stressad med barnet och trivs inte i en sådan liten lägenhet. 
Min hund är som mitt barn och jag kan inte utsätta honom för lidande. Samtidigt skulle jag aldrig kunna lämna honom heller.

Kuratorn på skolan är lite av ett rikspucko så hen får vara, hade sista BUP mötet nyss (fyller arton) och de tar mig inte på allvar.
Jag skulle tro att det har med min diagnos att göra, har asperger och då antar folk lätt att man är empatilös & överdriver saker till max.
Ska vidare till vuxenpsyk och ska nog ta upp exakt allting där, de har ju lite bättre sekretessen.
Men det är inte förrän minst en månad och jag vet inte riktigt hur jag ska stå ut faktiskt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

LitenEstelle
2015-02-11 16:09
#9

Du kan inte sova hos din kille så mycket som möjligt (så mycket det går vill säga) under den här månaden och försöka att hålla ut? Häng på allmänna platser, var ute och gå med din fina hund och var bara hemma för att sova, äta osv.

(e.s.) 

Wellcraft
2015-02-11 16:12
#10

#9 Det finns ingen som kan ha vovven på dagarna, det är det. 
Jag går ju i skolan och han följer ju med dit om dagarna. Men bor jag hos honom blir det för långt att gå och busskort till hund kostar 400 kronor, pengar som jag inte vet vart jag ska få dem ifrån.. Mina föräldrar är inte villiga att sponsra..

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

LitenEstelle
2015-02-11 16:24
#11

#10 Usch.. jag vet tyvärr inte vad du ska göra då :( Jag hoppas bara att det löser sig för dig och att du inte ger upp. Du får kämpa vidare! 🌺

(e.s.) 

Wellcraft
2015-02-11 16:43
#12

#11 Tack för hjälpen ändå. Faktumet att folk bryr sig betyder mycket bara det 🌺

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Honestyisdead
2015-02-11 16:49
#13

Tyvärr finns det inga lösningar jag kan komma på om du inte har en inkomst.

Annons:
Wellcraft
2015-02-11 16:51
#14

Har bara några hundra i månaden när allt för hunden är betalt. Räcker inte ens för att hyra in sig i ett gammalt skjul tror jag.
Börjar lugna mig nu, men fortfarande så är det här ingen hållbar situation öht.
Jag tackar för er hjälp. Jag ska försöka hitta någon förstående att prata med.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

homeward bound
2015-02-12 22:52
#15

Du har inte funderat på att hitta en tillfällig fodervärd till hunden? Så kan du flytta hem ifrån och kan söka jobb i lugn och ro under tiden som hunden också har det bra?

VildaVittra
2015-02-13 09:44
#16

Wwoofa. Då får du borstad och mat mot arbete. http://www.wwoof.se/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LitenEstelle
2015-02-13 09:55
#17

http://www.workaway.info/ 

Samma princip som wwoof! Ifall du inte skulle hitta något av intresse där! Du kan vara i Sverige eller vart som helst i världen. Men med tanke på din vovve är det kanske bäst att hålla sig inom Sverige :)

(e.s.) 

Wellcraft
2015-02-13 14:42
#18

Tack!! Verkade intressant!

Tänkte kolla om någon vet om man kan bo hos stödfamilj (typ varje helg eller liknande) när man fyllt arton?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: