Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2747 ggr
vaniljkaka
2015-02-05 19:55

overklighetskänslor

Undrar om det är overklighetskänslor.

Ibland, precis som nu. Så blir jag borta i huvudet,  lite yr,snurrig, seg, svårt att hålla blicken på något, kan inte koncentrera mig eller tänka klart.

När jag googlat på detta kommer det fram om overklighetskänslor. Kan det vara de? Någon annan som det blir såhär för ibland?

Så himla jobbigt när det blir såhär.. speciellt när man är med människor

Annons:
solskugga
2015-02-05 20:07
#1

Känner precis igen mig!

Det låter absolut som overklighetskänslor, men frågan är ju varför då får dem?

Sömnbrist, ätit för lite, eller nån diagnos. T.ex. ADHD och likande kan ge såna symtom. Eller att du är psykiskt utmattad (jag kan bli det om jag är bland mkt folk en längre stund eller om jag är trött redan innan). Och jag har en Aspergerdiagos. Eller tar du nån medicin som kan ge dessa BIVERKNINGAR?

För mig hjälpte det tidigare med en pytteliten mängd alkohol. Inte att rekommendera kanske o vet inte varför det hjälpte, men vet flera med Asperger som fått den effekten. Det är som allt "ludd" i hjärnan försvinner. Man kan tänka klart. Men OBS jag pratar om ytterst små mängder, inte att bli berusad!

Sen fick jag prova Concerta (ADHD medicin) och den första tiden kände jag samma effekt av den. Tyvärr höll det inte i sig.

Hoppas du kan få nån klarhet i VARFÖR du känner som du gör och nån hjälp att slippa det! För jag vet precis hur jobbigt det är att känna sig så där. Konstig och frånvarande.

Lycka till!

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

vaniljkaka
2015-02-05 20:14
#2

#1 tack för ditt svar, ett tag trodde jag att var jag ensam om att känna såhär.
Jag ska ju om ett år, ja lång väntetid) utredas för adhd å asperger. 
Sen som för dig, så kan det bli när det är mkt folk och mkt ljud, stressigt. 

Jo alkohol gillar jag :P hade gärna tagit lite nu om jag hade hemma, brukar bli mer avslappnad och ja, tänka lite mer klart. Vakna upp lixom.

[JeanetteK]
2015-02-10 11:59
#3

Jag känner igen mig. När jag har en dålig period dyker detta upp. Jag har försökt bli av med det genom att dricka kaffe och att gå och vila osv. Men jag har inte hittat något som riktigt funkar. Det är som att jag hamnar i en bubbla och ser omvärlden lite på avstånd. Jag tror att det oftast kommer runt lunchtid på dagen nu när jag funderar. Obehagligt är det.

vaniljkaka
2015-02-21 13:52
#4

usch, nu är de sådär igen, är jätte yr och mår illa :( Att vrida är på huvudet är jättejobbigt.

Upp till toppen
Annons: