Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 2106 ggr
Rödluvan
1/16/15, 6:22 PM

Hjälp..

Ångesten, desperationen och längtan är så skarp. Jag vill dricka en flaska vin och skära djupa sår i mina armar och se livet sakta sippra ur mig. Känna hur jag blir avdomnad och svagare, hur allting blir fluffigt.

Annons:
[Tuulikki]
1/17/15, 3:57 AM
#1

Har du någon krislista över saker som dämpar ångesten? Bra saker då alltså. 

Gå ut på en promenad, städa, pyssla med djuren, ringa en kompis, göra en macka, titta på film, scrolla runt på olika forum. 

'Jag vet ju inte vad som passar dig men det var några exempel.

Har du skurit dig så skäms inte. Det är okej att känna tryggheten i blodet. det är okej att vara så desperat att man dricker en flaska vin och skär sig. Det är inte bra, men det är en desperat lösning. Det är inget du kan rå för. Men det är såklart ingen bra idé att skära sig eller missbruka alkohol :(

Har du någon kontakt med psykiatrin? Har du någon ångestdämpande medicin eller liknande?

Förlåt för lång kommentar men jag känner igen mig så mycket i det du skriver, vill så gärna hjälpa dig! Skickar en kram 🤗

Rödluvan
1/17/15, 9:26 AM
#2

#1 Jag tog några Stesolid och sökte sällskap hos mina varma underbara råttor, det hjälpte lite men sen tog jag ett par till Stesolid och däckade i soffan. Men jag skar mig inte! Är faktiskt lite stolt över det^^

Mår lite bättre idag. När jag vaknade kändes det som om jag gick ut efter en storm, som att luften var ren, frisk och lättare att andas.

Jag vet att ångesten snart kommer tillbaka men att jag har överlevt ännu ett dygn ger mig styrka för tillfället. Även att möjligheten finns att skriva av sig här och få svar av "vanliga" människor är otroligt skönt. Tack för att ni finns och bryr er!

[Tuulikki]
1/17/15, 10:13 AM
#3

Klart vi bryr oss! Jättebra att du inte skar dig, kanon att du var med råttorna. Försök att inte tänka "ångesten kommer snart tillbaka", lev i nuet och tänk "Just nu har jag inte ångest, vad skönt!" istället för att leva i "framtiden".

Kram!

[JeanetteK]
1/17/15, 12:36 PM
#4

Vi finns här! ❤️

Upp till toppen
Annons: