Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 1685 ggr
jela96
2014-11-24 16:13

Orkar ju inte..

Hej. Känner mest att jag måste få skriva av mig men kanske kanske det finns någon i samma situation eller någon som varit i samma situation för jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag har haft panikångest och GAD under större delen av mitt liv och jag äter sertralin varje dag sen 4 år tillbaka. Får även atarax utskrivet för när jag håller på att få attack. Jag har försökt ta livet av mig så många gånger så jag knappt kan räkna och av någon anledning känner jag en stor trygghet på sjukhuset eftersom där kan inget hända mig. Jag är inne i en så svart period just nu. Varje dag är en kamp. En kamp för att försöka leva mitt normala liv med normala rutiner men jag faller snart ihop. Jag är så jävla rädd. Rädd att jag skadar mig själv eftersom jag inte ser någon utväg…

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
reag
2014-11-25 11:25
#1

Hej!

Detta med ångest och antidepressiv medel är ganska vanlig. Jag själv har tagit tabletter mot ångest. Sedan 4 veckor sedan slutade jag att ta dem. Det en en kamp som du säger. Man skall försöka leva livet så normalt som bara går. Tränar du? Röker du? tar du promenader? dricker du? det är mycket som kan vara negativ eller positiv i detta sammanhang. Det är bra att du släpper fram vad du känner med din ångest. Prata med din familj och dina vänner hur du känner, eller på den här sidan. Man kan prata med varandra om det som oroar en. Det finns alltid någon som lyssnar eller läser. Snälla, skada inte dig. Du finns i världen för att du behövs.

Kram

Upp till toppen
Annons: