Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2999 ggr
bettan1967
2014-10-05 12:20

cipralex

Ätit cipralex i sex år och höjt och stänkt till och från under åren mellan 10 mg upp till 15 och ibland till 20 och det har jag blivit bättre av. Samt att jag tar andra mediciner. Nu har jag sedan en vecka höjt till med fem och ligger på 15 sen i torsdags har när jag tagit medicinen så har det känns som jag stoppat i mig ett antal benzodiapeziner och blivit totalt fluddrig.. ringde mobilateamet det tyckte jag skulle ta bort femman. Så idag tog jag bara tio mem blev likadaÄr det någon som upplevt detta som jag hamnsr. dan.


Elisabeth

Annons:
[fajjan]
2014-10-06 15:58
#1

Hej!

Menar du har du blir euforisk av en cipralex höjning på 5mg? Cipralex är även det preparat du har använt i 6 år så låter det absolut konstigt. Du behöver redovisa för andra mediciner för att jag ska kunna ge dig ett bättre svar.

Vilket du får göra i PM om det skulle göra dig mer bekväm.

bettan1967
2014-10-07 08:16
#2

#1 Ingen fara jag kan skriva här.

Jag är väldigt tablett känslig för det första. Och ja jag tycker det känns märkligt att bli fluddrig av detta men blivit det varje dag sen den 1 oktober. Har inte blivit det tidigare.  Äter två blodtrycksmediciner och en allergi tablett, dagligen och ätit dessa i ett antal år med samt två tabletter för mina blödningar och de har jag ätit i ett antal månader.  Så inga förändringar därför tycker jag det är märkligt. Ska idag träffa min terapeut idag som jag har haft i många år så får vi se vad han säger.

Min särbo som jag haft i mer än två år har sett mig i tre dagar och han blev orolig och ser att det händer nåt i mig efter jag tagit min medicin nåt som aldrig har hänt tidigare.


Elisabeth

Törsten
2014-10-08 13:11
#3

Hej Bettan. Har du bytt varumärke på någon av dina mediciner på det senaste?

Ibland när man får generiska läkemedel så kan man vara allergisk mot bindemedlen i dessa. Vissa generiska läkemedel är också skräp, så se till att du får originalet, eller det som du mått bra på tidigare.

bettan1967
2014-10-13 09:30
#4

Antar att felet har med ena blodtrycks medicinen att göra..


Elisabeth

Upp till toppen
Annons: