Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1251 ggr
Calcifer
2014-08-30 19:52

Dämpa ångest, MEN...!

Tänkte låna en tråd, men tänkte att det nog är bäst att göra min egen.

Det är ju många som säger och lär ut att man ska fokusera på varför man har ångest för att kunna bearbeta den. Men om man, som jag, bara har ångest då? Helt utan någon solklar anledning men ändå har så mycket ångest att man får attacker och helst vill gallskrika och slänga saker eller bara lägga sig ner och dö? Jag har i princip alltid ångest, jag bara lägger märke till den olika mycket. I 9 fall av 10 är det orelaterad ångest som inte går att knyta till något särskilt men den finns där ändå och mediciner biter måttligt på den och det går inte en dag utan att jag tänker att det vore bättre om jag dog bara jag slapp den där jävla ångesten.

Kan tillägga att jag är 26, har aspergers syndrom och har varit deprimerad och tampats med ångest och panikattacker och dylikt så länge jag kan minnas (i minst 20 år, förmodligen längre).


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[fajjan]
2014-08-31 09:42
#1

Hej Belllatrix.

Jag tycker det låter som att du har en svår form av GAD, har du testat Lyrica? Mitt tips för dig är att träna väldigt mycket. Hur mycket tränar du, vad gör du på dagarna osv?

[JeanetteK]
2014-08-31 11:29
#2

Jag känner igen mig i din situation lite grann Bellatrix. Nyligen har jag påbörjat samtal hos en kurator på vc. Har gått hos psykolog och jobbat med kbt tidigare. Nu jobbar vi med känslor. Jag har haft/har som försvarsteknik att begrava saker och "kliva över" grejer för att slippa hantera dom. Det har gjort att jag är som bedövad när det kommer till känslor och vissa tankar. Jag får inte grepp om det. Det blir istället ångest. Har just börjat men jag känner att jag är något på spåren. Kan det vara något för dig?

Upp till toppen
Annons: