Annons:
Etikettövrigt
Läst 1473 ggr
Mysan_
2014-08-23 09:07

Konstigt att vara rädd för döden?

Hej, är det konstigt att få hög panik och ångest när man tänker på döden?
För på kvällarna har jag massa funderingar i huvudet när jag ska sova, och nästan varje gång kommer: "Det vore hemskt att dö" "Tänk om jag dör" "Jag kommer inte kunna göra något mer" "Det skulle vara så hemskt att dö" och så vidare. Jaja det låter löjligt eftersom jag till och med bara är ett barn. Men jag får kraftig ångest och mår jättedåligt, för jag älskar mitt liv så mycket och vill absolut inte att allt ska försvinna och att jag bara kommer typ sova hela tiden. Men varför är jag så rädd?! Är det konstigt? Usch jag mår så dåligt när jag tänker på att jag kommer dö!!! 😕

Annons:
Bill&Bull
2014-08-23 09:17
#1

Det är inte konstigt att ha dödsångest/rädsla, men dock obehagligt och energikrävande. Jag själv hade det efter jag förlora en förälder. Vet du vad som kan vara orsaken till ditt tänkande? Om du mår jättedåligt av det och de tankarna kommer ivägen för dig så ska du se till och få hjälp med det. Har du någon du kan prata med om det?

||My Love For Animals Is Immortal||

pernillaa
2014-08-23 09:21
#2

Det är nog ganska vanligt att vara rädd för döden. jag har haft den där rädslan i perioder, särskilt när jag haft det bra. man vill ju inte förlora det, som du säger själv. I perioder har jag även varit rädd att folk omrking mig ska dö. Mina barn, min sambo, resten av min familj och vänner.

hur länge har du haft dom här tankarna?

Ha en bra dag! // Pernilla

Mysan_
2014-08-23 09:24
#3

#1 Ingen aning varför. Är bara rädd. Äsch, känner inget större behov att ta hjälp.

Mysan_
2014-08-23 09:25
#4

#2 Vet inte. Har liksom alltid varit rädd men det har varit som värst det här året.

Fialialej
2014-08-23 09:52
#5

Jag varjötterädd för döden dels när jag var liten, kanske 7-8år, och sen kom det tillbaks när jag var 17-19 någonstans. Det som har hjälpt för ig är att fundera på vad som egentligen skulle hända om man dog. Vad tror du händer efter döden, har du någon tro? Själv är jag medveten om att från den stund min kropp hamnar i jorden omvandlas den till ennan energi; näring i jorden som ger liv till växter och djur. På så sätt lever man alltid vidare i någon form. Jag tror också på (och det är fysiskt bevisat) att det finns flera dimensioner. När man dör, tror jag att själen flyttas vidare till ennan dimension på något sätt så att ens själ kever vidare. Jag slutade vara rädd för spöken/andar när jag gick på seans första gången. Det är när en person tar kontakt med personer som gått bort och man får råd och tankar från dem. Det kanske också kan vara ett sätt att känna att det inte tar slut bara för att hjärtat slutar slå. :) Om du inte finner en mening på egen hand så kan det vara bra att gå till en samtalsperson för att få hjälp att reda ut sina tankar. Ta kontakt med vårdcentralen så ska de hjälpa dig. :)

"På natten är alla katter svarta"

Bill&Bull
2014-08-23 14:35
#6

#3 okej, tänkte mer eftersom du skrev att du får hög ångest och mår jättedåligt. Men sånt känner man ju bäst själv om det tar över eller inte :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Upp till toppen
Annons: