00. Allmänt om ångest

Emetofobi och Zoloft?

2014-08-22 14:15 #0 av: borntorun

Är så fruktansvärt rädd för att spy och må illa och ska nu börja med Zoloft och det står att illamående och kräkningar är vanligt, hjälp, är livrädd!!! Ni som börjat med dessa piller, har ni spytt och sånt???

Anmäl
2014-08-22 14:29 #1 av: Hera

Har aldrig spytt av den eller liknande mediciner.

Anmäl
2014-08-22 14:30 #2 av: Allt oviktigt

Jag gick på Zoloft för ca 15 år sedan. Jag hade inga problem med illamående, hatar att spy så det skulle jag ha kommit ihåg

Anmäl
2014-08-22 23:39 #3 av: [fajjan]

Det är nog ingen fara, att må illa är en vanlig biverkan 1 av 10 och kräkningar ligger på 1-10 av 100. 

Jag har aldrig spytt av en antidepp eller lugnande.

Lycka till!

Anmäl
2014-08-23 16:16 #4 av: Tuulikki

Äter också zoloft (eller ja, sertralin) och har aldrig spytt eller ens mått illa på dem.

Som fajjan skriver är det inte lika vanligt att spy som att må illa. Tror inte du behöver oroa dig :)

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2014-08-24 00:07 #5 av: borntorun

Tack så mycket för era tröstande svar, ska ge dom en chans! Tycker ni att tabletterna hjälp er?

Anmäl
2014-08-24 13:52 #6 av: Tuulikki

#5 Ja gud ja! Märker på en gång om jag inte tagit dem (tar medicinen samma tid varje dag). Mår mycket bättre och är mer mig själv nu. Trivs kanonbra med sertralin :)

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2014-08-24 17:03 #7 av: Allt oviktigt

För mig fungerade de inte men det är absolut värt att prova

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.